2024.04.11
Liczba aktywnych aplikacji mobilnych IKO przekroczyła właśnie rekordowe na polskim rynku bankowym 8 mln. Od momentu uruchomienia, w marcu 2013 roku, użytkownicy w sumie logowali się do niej 9,3 mld razy, zrobili 2,8 mld transakcji na łączną kwotę 778 mld złotych. Klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo średnio wykonują w IKO co sekundę 9 płatności mobilnych w internecie, co minutę – 361 przelewów, co godzinę – 295 tys. logowań, codziennie – ponad 32 mln tapnięć (dotknięć ekranu). Aplikacja PKO Banku Polskiego ma już ponad 100 funkcji i ciągle przybywa w niej nowych możliwości oraz usług dla użytkowników.
– Mocno wsłuchujemy i wczytujemy się w opinie naszych klientów, dlatego rozbudowujemy aplikację, dostosowaną do ich rosnących potrzeb i wymagań. Te 8 milionów aktywnych aplikacji potwierdza, że PKO Bank Polski jest liderem mobilnej bankowości i konsekwentnie, zgodnie ze strategią, rozwija się cyfrowo. Nieustannie rosnące liczby, pokazujące aktywne korzystanie przez użytkowników IKO z usług bankowych i pozabankowych są dowodem na to, że nasza aplikacja jest wygodna, bezpieczna i codziennie aktywnie używana. Mocnym wsparciem dla coraz większej popularności IKO jest też praca naszych doradców w oddziałach i na bankowej infolinii, którzy na co dzień edukują i wspierają klientów, podpowiadając im, jak mogą korzystać z coraz to nowych możliwości IKO. Bankowość w smartfonie wraz z rozwijającym się ekosystemem usług dodanych to przyszłość i nowe możliwości zarówno dla klientów indywidualnych, jak i firmowych. Aplikacja mobilna IKO jest i będzie w kolejnych latach jednym z filarów rozwoju największego polskiego banku
– podkreśla Katarzyna Dziwulska, dyrektor Pionu Strategii i Transformacji Cyfrowej w PKO Banku Polskim.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 502 mld zł. Zysk netto Grupy PKO Banku Polskiego w 2023 r. przekroczył 5,5 mld zł. Spółka obsługuje 11,9 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów już blisko 7,8 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.