2023.06.27
Jak wynika z danych PKO Banku Polskiego podczas zagranicznych letnich wyjazdów klienci banku płacą kartami najaktywniej w takich wakacyjnych krajach jak: Włochy, Chorwacja i Hiszpania. Natomiast gotówkę z bankomatów najchętniej wypłacają w Chorwacji, Francji i we Włoszech. Coraz częściej używają też BLIKA zbliżeniowego. Takie wnioski płyną z analizy transakcji wykonywanych kartami płatniczymi (debetowymi i kredytowymi) największego polskiego banku w poprzednim sezonie letnim (lipiec-wrzesień 2022 roku). Analizowane były transakcje w terminalach POS oraz wypłaty z bankomatów (bez płatności dokonywanych online).
– Naszym priorytetem jest dostarczanie wygodnych, szybkich i bezpiecznych narzędzi do dokonywania płatność w kraju i za granicą. Stąd też oferujemy naszym klientom karty wielowalutowe do konta i karty kredytowe wraz w ich cyfrowymi wersjami dostępnymi w zewnętrznych portfelach jak Apple Pay, Google Pay czy Garmin Pay, jak również BLIKA zbliżeniowego, którego wyróżniają płatności w walutach bez prowizji za przewalutowanie. Naszą ofertę walutową uzupełniają bezpłatne konta walutowe oraz kantor internetowy dostępny online przez całą dobę i 7 dni w tygodniu
– podkreśla Edyta Tararuj, dyrektorka Biura Rozwoju Produktów w Departamencie Produktów Klienta Indywidualnego w PKO Banku Polskim.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 444 mld zł. W I kwartale 2023 r. bank wypracował blisko 1,5 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11,7 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów już ponad 7,4 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.