Z badań przeprowadzonych przez agencję IQS na zlecenie PKO Banku Polskiego wśród rodziców i dzieci na temat korzystania z konta bankowego wynika, że najmłodsi do 13 r.ż. najbardziej cenią sobie kartę płatniczą, a dorośli możliwość kontroli. Większość badanych uważa, że najmłodsi powinni dysponować własnymi pieniędzmi. Ma to uczyć ich rozumienia wartości, gospodarowania, zarządzania i oszczędzania. 1 lipca minie dokładnie 10 lat, od kiedy w ofercie PKO Banku Polskiego pojawiły się pierwsze produkty dla najmłodszych w ramach oferty PKO Junior. Dziś do wyboru jest konto, karta płatnicza, ubezpieczenie, aplikacja, serwis transakcyjny oraz rachunek oszczędnościowy. Osoby, które mają konto w banku mogą zdalnie założyć rachunek dziecku do 13 r.ż. W najnowszej edycji rankingu „Złoty Bankier 2023” oferta PKO Banku Polskiego zajęła 2. miejsce w kategorii „Konto dla dziecka”.
- Konto, aplikacja i karta stanowią elementy dorosłego świata. Nasza oferta skierowana do najmłodszych zawiera wszystkie najpotrzebniejsze dziecku instrumenty, aby zrozumiało złożoność finansów. W ostatnim czasie przeprowadziliśmy badania wśród dzieci i ich rodziców, aby jeszcze lepiej zrozumieć, czego od nas oczekują. Szeroki wachlarz bezpłatnych usług z podobnymi funkcjami jak w kontach dla dorosłych, elastyczność w ofercie i przede wszystkim, odpowiednio dopasowana opcja kontroli rodzicielskiej – to elementy, które cenią rodzice podejmując decyzję o założeniu pierwszego konta dla swojego dziecka. W PKO Banku Polskim naszym klientom oferujemy to wszystko, a nawet dużo więcej. Najmłodsi wygodnie zapłacą za drobne zakupy w sklepie, w aplikacji sprawdzą stan swojego konta i założą skarbonkę
– podkreśla Paweł Placzke, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego w PKO Banku Polskim.
- Zaskoczyło nas, jak wielu rodziców deklaruje, że na co dzień nie operują już gotówką i w związku z tym kłopot sprawia im też wyposażanie w gotówkę dzieci, np. na automat z przekąskami w szkole czy składkę na wyjście klasowe np. do kina. Dla rodzica konto i karta dla dziecka to nie tylko krok w dorosłość, edukacja związana z finansami, ale też niezbędna nauka nowoczesnego świata, w którym posługiwanie się gotówką schodzi do lamusa
– podkreśla Marta Rybicka, Członek Zarządu agencji badawczej IQS.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 444 mld zł. W I kwartale 2023 r. bank wypracował blisko 1,5 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11,7 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów już ponad 7,4 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.