2023.05.30
Jury konkursu doceniło zarówno szeroką i zróżnicowaną ofertę kredytów hipotecznych PKO Banku Polskiego, jak i ich sprzedaż. Oferta hipoteczna banku, jak podkreślili organizatorzy konkursu, zawiera pełen zestaw opcji i celów kredytowania dla klientów wybierających różne rodzaje oprocentowania. Zaletą są także preferencyjne warunki cenowe. Co ważne PKO Bank Polski utrzymał zdrowy balans między ceną a wysokością kredytu i był liderem pod względem wysokości oferowanego finansowania. Wyróżnikiem są też znakomite wyniki sprzedażowe na kurczącym się w zeszłym roku rynku – PKO Bank Polski w 1. kwartale 2023 roku udzielił osobom fizycznym kredytów mieszkaniowych o łącznej wartości ponad 2,5 mld PLN, co pozwoliło utrzymać 1. pozycję na rynku nowej sprzedaży. Bank zajął także drugie miejsce w rankingu ofert dla dzieci i młodzieży.
- Jak zaznaczył organizator konkursu główną nagrodę otrzymał najbardziej wszechstronny bank na rynku kredytów mieszkaniowych, z bardzo dobrą ofertą i atrakcyjną ceną. Dążymy do tego by nasze produkty i usługi spełniały oczekiwania wszystkich klientów a tego typu wyróżnienia potwierdzają, że podążamy dobrą drogą. Gdy projektujemy naszą ofertę klient jest zawsze w centrum. To procentuje. W przypadku kredytów hipotecznych udział PKO Banku Polskiego w rynku sprzedaży wzrósł w 1. kwartale 2023 r. do 35,2 proc. Cieszy mnie również uznanie dla naszej oferty dla najmłodszych. Jednym z naszych strategicznych celów jest edukacja ekonomiczna i nauka oszczędzania oraz dostosowywanie usług do nowych wymagań młodego pokolenia
– mówi Maciej Brzozowski, wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 444 mld zł. W I kwartale 2023 r. bank wypracował blisko 1,5 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11,7 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów już ponad 7,4 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.