2023.03.24
Europejczycy coraz częściej w kontaktach z bankami korzystają z elektronicznych kanałów obsługi klienta i aplikacji mobilnych. Ten trend potwierdzają też badania Związku Banków Polskich - Polacy mają już około 40 mln umów bankowości elektronicznej a 18 mln jest aktywnymi użytkownikami aplikacji mobilnych. Z tym trendem podąża też należący do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego ukraiński Kredobank. W tym roku planuje w pełni wykorzystać i rozbudować systemy elektronicznego podpisu i przesyłania dokumentów, identyfikacji klientów oraz zdalnej obsługi z każdego zakątku świata.
- Klienci jednym kliknięciem mogą udostępnić bankowi swoje dokumenty identyfikacyjne a następnym, również jednym kliknięciem, podpisać umowę zawarcia rachunku. To rozwiązanie chcemy dalej wykorzystywać do wykonywania większości operacji. Osiągniemy wzrost liczby dokumentów elektronicznych zamiast papierowych. To bardzo wygodne dla klientów, a my ograniczamy papierową dokumentację, którą trudniej jest przenieść i magazynować. Aplikację Diia wykorzystaliśmy zarówno w procesie zdalnego otwierania rachunków w aplikacji mobilnej jak też, co ważne, w oddziale. W lutym 2023 roku już 50% nowych klientów założyło rachunek samodzielnie, a połowa klientów w oddziale złożyła w banku dokumenty cyfrowe zamiast papierowych
– mówi Wojciech Tarasiuk, wiceprezes KredoBanku.
- W drugiej połowie 2023 r. w Centrum Kontaktowym zamierzamy zapewnić obsługę z dowolnego zakątka świata poprzez Chatbota. Linia kontaktowa 24/7 będzie działała dodatkowo za pośrednictwem komunikatorów Telegram, Messenger i Viber. Naszym celem jest zapewnienie komfortu finansowego dla Ukraińców, którzy wyemigrowali do Polski i innych krajów w związku z wojną w Ukrainie
– mówi wiceprezes Wojciech Tarasiuk.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 431 mld zł. W 2022 r. bank wypracował 3,3 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11,7 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, z której aktywnie korzysta 7,2 mln klientów, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.