2023.01.23
Teraz klienci korporacyjni PKO Banku Polskiego, którzy korzystają z systemu ERP enova365, mogą zlecać przelewy bezpośrednio w swoim systemie, bez konieczności logowania do iPKO biznes. Dzięki temu każda firma, która korzysta z obu tych programów może znacznie uprościć czynności finansowo- księgowe. PKO Bank Polski systematycznie wdraża rozwiązania ułatwiające firmom bieżące zarządzanie finansami.
- Blisko współpracujemy z naszymi klientami, słuchamy ich potrzeb. Rozpoczęliśmy długofalowe prace nad integracją banku z systemami finansowo-księgowymi. Ich celem jest umożliwienie na przykład realizacji przelewów i pobierania wyciągów bezpośrednio z systemu FK klienta. We współpracy z naszym partnerem – firmą Soneta - pierwsze takie rozwiązanie właśnie udostępniliśmy klientom korzystającym z iPKO biznes i pracującym w środowisku enova 365
– mówi Mariusz Dąbrowski, dyrektor Departamentu Produktów Transakcyjnych w PKO Banku Polskim.
- Obszar finansowy, w którym na rachunkach bankowych występują masowo transakcje, zarówno przychodzące, jak i wychodzące to jest zawsze pierwszy obszar, w którym firmy wdrażające oprogramowanie szukają automatyzacji. Dzięki zastosowaniu bezpośredniej komunikacji elektronicznej systemu ERP z systemem bankowym znacząco skraca się czas potrzebny na obsługę płatności oraz zmniejsza ryzyko popełnienia błędu. Integracje z systemami bankowymi oparte o webservice są dostępne w enova365 już od wielu lat, cieszymy się, że do portfolio banków, które obsługujemy dołącza również jeden z najpopularniejszych - PKO Bank Polski
– opisuje Agnieszka Opalińska, ekspert projektu Księgowość, odpowiedzialna w Soneta Sp. z o.o. za rozwój funkcjonalności Webservice.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 439 mld zł. Po 9 miesiącach 2022 r. bank wypracował 1,6 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11,6 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, z której aktywnie korzysta 7 mln klientów, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Spółka wzmacnia swoją obecność zagraniczną za pośrednictwem oddziałów korporacyjnych działających w Niemczech, w Czechach i na Słowacji.