2022.11.29
Kapituła konkursu wyróżniła PKO Bank Polski głównie za nowoczesną obsługę klienta poprzez aplikację mobilną i wideo chat. W związku z pandemią, dla korzystających z usług bankowych, była to jedyna bezpieczna możliwość uzyskania porady lub załatwienia sprawy finansowej. PKO Bank Polski wiedzie prym w udostępnianiu nowoczesnych rozwiązań. IKO, poza realizacją przelewów, umożliwia także m.in. założenie firmy w CEIDG i konta firmowego oraz założenie konta indywidualnego przy wykorzystaniu selfie.
Ułatwiamy korzystanie z usług bankowych, co nabrało szczególnego znaczenia w trakcie trwania pandemii koronawirusa. Wprowadzamy bankowość na zupełnie nowy, cyfrowy poziom i z dumą możemy powiedzieć, że IKO jest dziś najpopularniejszą mobilną aplikacją bankową w Polsce, w której użytkownicy przeprowadzili już ponad 170 mln transakcji. Nasz Asystent głosowy IKO, to dziś najlepiej rozwinięty na polskim rynku finansowym voicebot. Liczba rozmów realizowanych przez wszystkie boty konwersacyjne w banku wynosi już prawie 16,5 mln. Diament Innowacji 2022 potwierdza, że dostarczamy Polakom najlepsze rozwiązania i ułatwiamy im życie
– mówi Katarzyna Dziwulska dyrektor pionu Strategii i Transformacji Cyfrowej w PKO Banku Polskim.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 439 mld zł. Po 9 miesiącach 2022 r. bank wypracował 1,6 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11,6 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, z której aktywnie korzysta 7 mln klientów, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Spółka wzmacnia swoją obecność zagraniczną za pośrednictwem oddziałów korporacyjnych działających w Niemczech, w Czechach i na Słowacji.