2022.06.29
PKO Bank Polski wystartował z nowym programem inwestycyjnym - Autolokacja III. Opiera się ona na lokacie 6-miesięcznej oprocentowanej stałą stopą procentową w wysokości 6,5 proc. w stosunku rocznym. To kolejna atrakcyjna forma lokowania środków, jaką w ostatnim czasie przygotował PKO Bank Polski.
– Autolokacja III opiera się podobnie jak w poprzednich edycjach programu na atrakcyjnie oprocentowanej lokacie – tym razem 6-miesięcznej ze stawką 6,5% w skali roku. Minimalna wymagana kwota wpłaty do programu to 10 tys. zł. W trakcie 6 miesięcy trwania lokaty środki z niej są cyklicznie, co miesiąc konwertowane do wybranego subfunduszu, co pozwala uśrednić cenę zakupu jednostek funduszy i zmniejszyć ryzyko inwestycji. Autolokacja to również wygoda inwestowania - klient nie musi pamiętać o comiesięcznym przenoszeniu części środków z lokaty do wybranego subfunduszu
– mówi Rafał Madej, Dyrektor Departamentu Produktów Inwestycyjnych w PKO Banku Polskim.
- W ramach Autolokacji III inwestorzy mogą wybrać jeden z ośmiu subfunduszy, przy czym ważne jest by pamiętać o dostosowaniu tego wyboru do indywidualnie akceptowanego poziomu ryzyka i możliwości finansowych. Dlatego, zapewne dla wielu osób wyborem podstawowym do stopniowego przenoszenia środków z lokaty będą prawdopodobnie subfundusze dłużne. Argumentem może być znacznie wyższa rentowność papierów w portfelu niż ta, którą rynek oferował jeszcze np. rok czy pół roku wcześniej. Widmo spowolnienia gospodarczego paradoksalnie pomaga np. funduszom obligacji skarbowych, choć cały czas trzeba mieć świadomość, iż żyjemy w czasie bezprecedensowej niepewności, zwłaszcza tej geopolitycznej
– mówi Łukasz Kwiecień Wiceprezes Zarządu PKO TFI.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 422 mld zł. W I kwartale 2022 r.. wypracował 1,4 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11,3 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w depozytów, kredytów, oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, z której aktywnie korzysta 6,4 mln klientów, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Spółka wzmacnia swoją obecność zagraniczną za pośrednictwem oddziałów korporacyjnych działających w Niemczech, w Czechach i na Słowacji.