Od 31 maja klienci indywidualni i firmowi PKO Banku Polskiego mogą wygodnie i bezpiecznie płacić zbliżeniowo za pomocą opaski lub smartwatcha obsługujących płatności Xiaomi Pay. Wystarczy powiązać z tym systemem płatności swoją kartę organizacji Mastercard - debetową, kredytową lub obciążeniową, wydaną klientom indywidualnym, firmom i przedsiębiorstwom lub kartę obciążeniową w przypadku klientów korporacyjnych.
– Rozszerzamy nasze mobilne usługi o kolejną metodę płatności, która zainteresuje klientów PKO Banku Polskiego, szczególnie tych, którzy już dziś korzystają z popularnych w Polsce opasek sportowych Xiaomi, a planują je zamienić na wersję obsługującą płatności zbliżeniowe. Warto podkreślić, że płatności Xiaomi Pay są tak samo szybkie, bezpieczne i wygodne, jak płatności zbliżeniowe fizycznymi kartami płatniczymi czy innymi smartwatchami lub smartfonami. Klient przed płatnością musi za pomocą kodu PIN odblokować swoją opaskę lub smartwatch i dopiero wtedy uruchamia proces płatności.
– powiedziała Edyta Tararuj, dyrektorka Biura Rozwoju Produktów w PKO Banku Polskim.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 422 mld zł. W I kwartale 2022 r.. wypracował 1,4 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11,3 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w depozytów, kredytów, oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, z której aktywnie korzysta 6,4 mln klientów, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Spółka wzmacnia swoją obecność zagraniczną za pośrednictwem oddziałów korporacyjnych działających w Niemczech, w Czechach i na Słowacji.