2022.03.30
PKO Bank Polski, wspólnie z konsorcjum banków, podpisał umowę kredytową z Grupą Maspex SA o wartości 2,8 mld zł. Finansowanie umożliwiło Grupie Maspex nabycie spółki CEDC International Sp. z o.o. wraz z jej podmiotem zależnym B2B Wine&Spirits Sp. z o.o., lidera na rynku wódki i największego importera zagranicznych alkoholi na polskim rynku. Przedmiotem akwizycji są m.in. znaki towarowe jak Żubrówka, Soplica, Absolwent, Żytniówka i Bols oraz zakłady produkcyjne.
- PKO Bank Polski jako największy polski bank dla korporacji i biznesu, wspiera znaczące dla polskiej gospodarki przedsięwzięcia inwestycyjne. Dla naszych klientów angażujemy najlepszych specjalistów w zakresie finansowania inwestycji, handlu i kapitału obrotowego. Współpraca z Grupą Maspex to strategiczna umowa, w której PKO Bank Polski wraz z konsorcjum banków wspiera rozwój lidera branży spożywczej, który wyznacza trendy nie tylko na polskim, ale także na europejskim rynku
– mówi Marcin Eckert, Wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego nadzorujący Obszar Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej.
- Przejęcie zostało sfinansowane ze środków własnych oraz kredytu konsorcjalnego udzielonego przez banki, z którymi współpracujemy od lat. Transakcja pozwoli nam zbudować kolejny, mocny obszar działalności w oparciu o pracowników tej spółki, zakupione zaplecze produkcyjne i marki. Na uwagę zasługuje fakt szybkiego i sprawnego zorganizowania finansowania, a co za tym idzie profesjonalizm osób odpowiadających za ten projekt ze strony banków jak również naszej firmy. Współpraca między bankami przebiegała bez zakłóceń, a finalnie wypracowana treść umowy jest satysfakcjonująca dla wszystkich stron. To efekt naszej wiarygodności kredytowej i zaufania banków, którym obdarzają nas od lat
– mówi Rafał Gruszeczka, Dyrektor Finansowy Grupy Maspex.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 418 mld zł. W 2021 r. wypracował 4,9 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11 mln klientów detalicznych. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w depozytów (17,8 proc.), kredytów (17,4 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (19,9 proc.). Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która jest zainstalowana już na ponad 6 mln urządzeń klientów, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Spółka wzmacnia swoją obecność zagraniczną za pośrednictwem oddziałów korporacyjnych działających w Niemczech, w Czechach i na Słowacji.