Na PGE Narodowym w Warszawie obywatele Ukrainy mogą nie tylko wystąpić o nadanie numeru PESEL, ale również założyć konto w PKO Banku Polskim i złożyć w ZUS wniosek o świadczenia dla rodziny. Aby złożyć wniosek do ZUS potrzebny jest numer rachunku bankowego w Polsce. Od soboty, 26 marca, na Stadionie uruchomionych zostało m.in. 16 stanowisk, na których doradcy PKO Banku Polskiego zakładają konta obywatelom Ukrainy. W ofercie PKO Konto bez Granic wraz z kartą, dostępem do rachunku przez internet i telefon, które dla nowych klientów (obywateli Ukrainy) jest bezpłatne przez 12 miesięcy od dnia otwarcia. Możliwość zakładania rachunku bankowego, chwilę po nadaniu numeru PESEL, to kolejny krok ze strony PKO Banku Polskiego w ramach rozszerzania pakietu rozwiązań dla obywateli Ukrainy.
- PKO Bank Polski jest pionierem w tworzeniu bezpiecznego i prostego dostępu do usług publicznych przez serwisy transakcyjne. Dzieje się tak od lat. Zarówno w zakresie wnioskowania o świadczenia z rządowych programów (500+, 300+), jak i przez szereg innych rozwiązań, szczególnie w zakresie konsekwentnej rozbudowy kanałów zdalnych i dalszej cyfryzacji usług. Chcemy oferować naszym klientom najlepsze produkty i rozwiązania, mające ułatwić im codzienne funkcjonowanie oraz zadbać o ich jak najlepsze doświadczenia. Dziś setki naszych gości z Ukrainy otrzymują numer PESEL, a wraz z nim dostęp do cyfrowych usług. Cieszę się, że PKO Bank Polski ma w tym swój udział. Po raz kolejny udowadniamy, że potrafimy szybko i zwinnie reagować na zmieniające się otoczenie rynkowe
– powiedziała Iwona Duda, prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 418 mld zł. W 2021 r. wypracował 4,9 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11 mln klientów detalicznych. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w depozytów (17,8 proc.), kredytów (17,4 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (19,9 proc.). Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która jest zainstalowana już na ponad 6 mln urządzeń klientów, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Spółka wzmacnia swoją obecność zagraniczną za pośrednictwem oddziałów korporacyjnych działających w Niemczech, w Czechach i na Słowacji.