Pierwsi klienci PKO Banku Polskiego mogą już zapłacić za pomocą smartfona zbliżeniowo BLIKIEM w sklepach stacjonarnych, punktach usługowych i wszędzie tam gdzie używane są terminale do płatności zbliżeniowych w Polsce i za granicą. Nowa funkcja jest udostępniana stopniowo. Natomiast liczba aktywnych aplikacji IKO to już rekordowe na polskim rynku bankowym ponad 5,8 mln.
– BLIK zbliżeniowy to nowoczesne, wygodne i bezpieczne rozwiązanie. Jest to początek nowej cyfrowej rewolucji na rynku, bo do zamkniętego dotychczas świata płatności zbliżeniowych wchodzi nowy gracz - BLIK. PKO Bank Polski konsekwentnie rozbudowuje swoją cyfrową ofertę i dba o to, by klienci mogli korzystać z najnowocześniejszych funkcji, usług i możliwości. Prosta obsługa, popularność BLIKA i szeroka sieć akceptacji płatności zbliżeniowych w kraju i na świecie - to sprawi, że płacenie za pomocą telefonu będzie coraz bardziej powszechne
– podkreśla Jan Emeryk Rościszewski, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi blisko 393 mld zł. W I połowie 2021 r. wypracował 2,4 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11 mln klientów detalicznych. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,1 proc.), kredytów (17,4 proc.), w rynku kredytów hipotecznych (około 20%) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (19,4 proc.). Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która ma już ponad 5,8 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Spółka wzmacnia swoją obecność zagraniczną za pośrednictwem oddziałów korporacyjnych działających w Niemczech, w Czechach i na Słowacji oraz za pośrednictwem działającego na Ukrainie KredoBanku.