2021.02.24
PKO Ubezpieczenia zamknęło 2020 r. z rekordowym zyskiem netto w wysokości 101,1 mln zł, zachowując bardzo wysoką stabilność finansową z ROE na poziomie 22,6 proc. i wskaźnikiem wypłacalności Solvency II w wysokości 238 proc. dla spółki majątkowej oraz 196,5 proc. dla spółki życiowej. Ubezpieczenia są strategicznym obszarem biznesowym dla Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego.
– Ubiegły rok był dla nas zdecydowanie czasem wyzwań. Osiągnęliśmy rekordowe wyniki finansowe i przebiliśmy barierę 100 milionów zł zysku netto. Udało nam się także zachować bardzo dobre parametry finansowe – zarówno współczynniki wypłacalności, jak również ROE. Z jednej strony, ze względu na Covid-19, istotnie zmieniliśmy model pracy na tryb rozproszony, z drugiej weszliśmy na falę intensywnego rozwoju. Cieszę się, że z sukcesem to pogodziliśmy .
– mówi Sławomir Łopalewski, prezes zarządu PKO Ubezpieczenia
– Grupa Kapitałowa Banku realizuje strategię, której kluczowym elementem jest cyfryzacja i platformizacja usług. Tworzymy ekosystem usług, nie tylko finansowych, skupionych na intuicyjnej w obsłudze platformie. Ważnym filarem tej strategii są spółki należące do grupy kapitałowej, które dostarczają najlepsze w swoich dziedzinach produkty i które wspólnie zmieniają PKO w Bank Przyszłości.
– powiedział Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO Banku Polskiego
– Intensywnie rozwijamy sprzedaż do umów leasingu. Wspólnie z naszą siostrzaną spółka PKO Leasing rozbudowujemy ofertę ubezpieczeń, w szczególności komunikacyjnych. Już niebawem istotnie poszerzymy dystrybucję ubezpieczeń komunikacyjnych, uruchamiając naszą ofertę dla nowych klientów PKO Leasing. Będziemy dalej wspólnie szukać synergii i obszarów wzrostu w zakresie dystrybucji i obsługi klienta.
– dodaje Sławomir Łopalewski
PKO Ubezpieczenia należy do Grupy PKO Banku Polskiego - jednej z największych grup finansowych w Europie Środkowo - Wschodniej. Cele biznesowe PKO Ubezpieczenia wynikają ze strategii Grupy PKO Banku Polskiego, która zakłada dalsze umacnianie pozycji lidera w segmencie bancassurance. W perspektywie najbliższych lat PKO Ubezpieczenia planuje konsekwentnie zwiększać udziały rynkowe i dzięki ścisłej współpracy z PKO Bankiem Polskim i spółkami z Grupy Kapitałowej znaleźć się w czołówce ubezpieczycieli na krajowym rynku. PKO Ubezpieczenia obsługuje 1,06 mln klientów w spółce życiowej i 993 tys. w spółce majątkowej
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Wg wstępnych danych na koniec 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,65 mld zł a wartość aktywów 382 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,51 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2020 r. miała ponad 5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym.