2021.02.08
W styczniu sprzedaż PKO TFI sięgnęła 1 mld 168 mln zł netto. To jeden z najlepszych styczniowych wyników sprzedaży PKO TFI i trzeci miesięczny w ogóle, w historii spółki. Tylko dwa razy wynik był wyższy - zdarzyło się tak w czasach hossy w roku 2007.
- Rynek akcji bardzo mocno odbił, po głębokim załamaniu związanym z pandemią Covid-19 wiosną ub.r. PKO TFI inwestuje pieniądze w jak najlepsze rozwiązania, które dają możliwość osiągnięcia zysku. Środowisko niskich stóp procentowych oraz optymistyczne prognozy analityków tworzą sprzyjający klimat inwestycyjny dla naszych klientów. Chcemy im dać możliwość wykorzystania tych warunków i pomóc zarobić na zainwestowanym kapitale.
– mówi Wilhelm Mikołajczyk, Dyrektor Zarządzający Pionu Sprzedaży PKO TFI
- Naszym zdaniem wielkim wyzwaniem, a jednocześnie okazją do osiągnięcia wyższych stóp zwrotu, będzie dywersyfikacja portfeli przez klientów poprzez uzupełnienie ich o fundusze z udziałem akcji. Te bowiem mogą być największym beneficjentem odbudowy gospodarki polskiej i światowej.
– dodaje Wilhelm Mikołajczyk
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Po trzech kwartałach 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,02 mld zł a wartość aktywów 377 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,55 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec III kwartału 2020 r. miała ponad 5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym.