Klienci firmowi PKO Banku Polskiego, jako jedynego banku w Polsce, mogą już korzystać z Opportunity Network – cyfrowej platformy o globalnym zasięgu, która umożliwia nawiązywanie relacji biznesowych. Na platformie można kupować i sprzedawać swoje produkty, usługi, firmy, czy nieruchomości. Są na niej dostępne oferty 35 tys. wyselekcjonowanych firm ze 140 krajów. Z platformy mogą skorzystać przedsiębiorcy zaproszeni przez bank i spełniający określone kryteria finansowe.
- Platforma Opportunity Network jest nowoczesnym narzędziem do poszukiwania zaufanych zagranicznych i krajowych partnerów oraz odkrywania nowych okazji biznesowych nie tylko w czasie pandemii, gdy przedsiębiorcy mają ograniczone możliwości podróżowania, uczestniczenia w targach i wydarzeniach branżowych. Z platformy korzystają już pilotażowo wybrani klienci banku, którzy przeprowadzili z sukcesem pierwsze transakcje.
– mówi Rafał Antczak, wiceprezes Zarządu Banku
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W I półroczu 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 1,3 mld zł a wartość aktywów sięgnęła 377 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,46 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec I półrocza 2020 r. miała ponad 4,7 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym.