Promocja i CSR

2019.06.03

Już 9 mln kart z logo PKO Banku Polskiego. A w ofercie - nowości!

  • Na rynku jest już ponad 9 mln kart płatniczych z logo PKO Banku Polskiego, z czego blisko 950 tys.  to karty kredytowe
  • Karta kredytowa PKO Mastercard Platinum to prestiżowa i niezawodna karta z bogatym pakietem ubezpieczeń podróżnych w kraju i za granicą, od 15 czerwca bez prowizji za przewalutowanie transakcji i z walutą rozliczeniową PLN
  • Karta debetowa wielowalutowa PKO Banku Polskiego daje możliwość realizacji transakcji bezpośrednio w 10 walutach obcych, w tym trzech nowych: czeskiej koronie (CZK), chorwackiej kunie (HRK) i węgierskim forincie (HUF)
  • Karta kredytowa PKO Mastercard Platinum, konto walutowe, karta wielowalutowa, kantor online  – to obowiązkowy pakiet wakacyjny w ofercie lidera polskiego sektora bankowego.

Klienci PKO Banku Polskiego mają w swoich portfelach już ponad 9 mln kart z logo w kształcie skarbonki. Blisko 950 tys. z nich to karty kredytowe. Bank stale rozwija swoją ofertę, dostosowując ją do zmieniających się potrzeb klientów. Wielowalutowa karta debetowa PKO Banku Polskiego daje teraz możliwość rozliczenia transakcji bezpośrednio w 10 walutach - trzy nowe waluty: czeska korona (CZK), chorwacka kuna (HRK) i forint węgierski (HUF) dołączyły do już obsługiwanych EUR, GBP, USD, CHF, DKK, NOK i SEK , wszystkie są dostępne w kantorze internetowym banku. Ponadto od 15 czerwca zmiany w karcie kredytowej PKO Mastercard Platinum: rozliczenia transakcji bezpośrednio w złotych polskich oraz zniesienie prowizji za przewalutowanie transakcji.

Klienci PKO Banku Polskiego wykonują średnio 49 płatności kartą na sekundę. W ciągu roku liczba transakcji bezgotówkowych wykonanych naszymi kartami wzrosła aż o 27 proc. (dane z kwietnia br.). Transakcje bezgotówkowe stają się w Polsce coraz bardziej popularne, przy znaczącym udziale posiadaczy kart PKO Banku Polskiego. Nasi klienci coraz więcej podróżują – chcą korzystać z nowoczesnych, tanich narzędzi bankowania nie tylko w kraju, ale i za granicą. Bank podąża za ich oczekiwaniami oferując pakiet produktów uławiających płatności na całym świecie. Karta kredytowa PKO Mastercard Platinum z szerokim pakietem ubezpieczeniowym w podróży oraz wysokimi sumami ubezpieczenia, konto, karta wielowalutowa z coraz większą liczbą obsługiwanych walut, kantor online to niezawodny pakiet wakacyjny, który sprawdza się w każdej podróży – mówi Paweł Placzke, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego w PKO Banku Polskim.

Już teraz posiadacze kart kredytowych PKO Mastercard Platinum nie ponoszą opłaty za wypłatę gotówki za granicą, a od 15 czerwca zniesiona zostanie prowizja za przewalutowanie transakcji tą kartą, zaś jej walutą rozliczeniową będzie bezpośrednio polski złoty. To wszystko sprawi, że transakcje w walutach innych niż polska staną się wygodniejsze i tańsze. W cenie karty klienci otrzymują także bogaty pakiet ubezpieczeń podróżnych. Obejmuje on m.in. ryzyka związane z amatorskim uprawianiem sportów . Suma ubezpieczenia kosztów leczenia w podróży zagranicznej wynosi do 400 000 zł. Ubezpieczenie OC osób fizycznych w życiu prywatnym w podróży zagranicznej  – do 1 200 000 zł. Ubezpieczenia nie trzeba włączać ani aktywować. Wystarczy być posiadaczem karty PKO Mastercard Platinum. Obejmie ono również najbliższych podróżujących wspólnie z posiadaczem karty (współmałżonek/partner, dzieci).

Obserwując rosnące zainteresowanie Polaków podróżami na bliskie nam południe Europy bank rozszerzył liczbę walut w ramach pakietu wielowalutowego. Poza dotychczas obsługiwanymi: EUR, GBP, USD, CHF, DKK, NOK i SEK  można teraz otworzyć oraz podpiąć do karty wielowalutowej również konta w czeskiej koronie, chorwackiej kunie oraz węgierskim forincie i rozliczać transakcje w tych walutach bez kosztów przewalutowania. Waluty te są też dostępne w kantorze internetowym banku. Korzystając z usług kantoru można kupować waluty po korzystnych kursach, obniżając koszty zagranicznych podróży. Kantor jest dostępny w trybie 24/7 w aplikacji IKO i serwisie internetowym iPKO. Waluta kupiona w kantorze jest natychmiast dostępna na rachunku walutowym klienta. Od stycznia 2018 roku klienci dokonali w kantorze online 1,5 mln transakcji na łączną kwotę 5 mld zł – za pomocą aplikacji IKO i serwisu internetowego iPKO.

Ruszyła właśnie kampania promująca konta osobiste oraz wydawane do nich wielowalutowe karty debetowe, a także promująca karty kredytowe PKO Mastercard Platinum. Osią kampanii są reklamy internetowe, ponadto telewidzowie i kinomani będą mogli obejrzeć interesujące spoty w telewizji i kinach. Kampania potrwa do ostatnich dni lipca. Za pomysł kreatywny i produkcję spotu internetowego odpowiada Agencja Warszawa. Działania online przygotowały Agencja Artegence i Agencja Warszawa. W planowaniu i zakupie mediów uczestniczył dom mediowy Havas Media.

***

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W I kw. 2019 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 862 mln  zł a wartość aktywów sięgnęła ponad 326 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 8,9 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec I kw. 2019 r. miała 3,4 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski stał się najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski na koniec 2018 roku był najcenniejszą spółką notowaną na GPW w Warszawie.