Produktowe

2019.04.11

Mobilna autoryzacja dostępna w PKO Banku Polskim

  • Klienci największego polskiego banku mogą teraz autoryzować operacje zlecane w serwisie internetowym czy na infolinii za pomocą aplikacji mobilnej IKO.
  • Obecnie IKO to 3,4 miliona aktywnych aplikacji.
  • Najnowsza wersja IKO umożliwia także szybkie otwieranie konta walutowego z poziomu telefonu.

Klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo mogą już korzystać z mobilnej autoryzacji. Od dziś wykonując np. przelewy w bankowości elektronicznej iPKO lub Inteligo, mogą je potwierdzać nawet jednym kliknięciem w aplikacji mobilnej. To szybkie, wygodne i bezpieczne rozwiązanie..

Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego została dziś wzbogacona o funkcję mobilnej autoryzacji, która umożliwia potwierdzanie operacji zlecanych na przykład w systemie bankowości elektronicznej poprzez aplikację mobilną IKO. Klienci nie muszą przepisywać już jednorazowych kodów z SMSów – zamiast tego mogą potwierdzić operację w swoim telefonie.

- Aplikacja IKO od dawna jest czymś znacznie więcej niż jedynie narzędziem do płacenia czy wykonywania podstawowych operacji bankowych. Systematycznie wzbogacamy ją o dodatkowe funkcje ułatwiające codzienne bankowanie - nasi klienci mogą w IKO na przykład kupić ubezpieczenie podróżne, czasowo zablokować kartę czy łatwo i szybko zeskanować i zapłacić fakturę. Dziś IKO stało się też narzędziem autoryzacyjnym, które poprawia komfort i szybkość potwierdzania zlecanych w systemie bankowości elektronicznej operacji bankowych – podkreśla Radosław Janusz, kierownik Zespołu Bankowości Mobilnej w PKO Banku Polskim.

Funkcję mobilnej autoryzacji można włączyć zarówno z poziomu aplikacji IKO, jak i w serwisie bankowości internetowej iPKO lub Inteligo. Jest dostępna dla klientów korzystających z IKO na telefonach z systemami Android i iOS. Po zleceniu operacji, np. przelewu klient otrzyma powiadomienie z aplikacji mobilnej IKO. W zależności od typu operacji i kwoty można wówczas potwierdzić operację bezpośrednio w powiadomieniu push poprzez wybranie „zatwierdź” lub powiadomienie może przekierować do aplikacji IKO, w której operację zatwierdza się kodem PIN.

Dzięki mobilnej autoryzacji klienci mogą też od dziś korzystać z funkcji dwuetapowego logowania do systemu bankowości elektronicznej iPKO i Inteligo, która zwiększa bezpieczeństwo korzystania z tych systemów. Po włączeniu tej funkcji, każdorazowo podczas logowania do bankowości elektronicznej, oprócz podania standardowo hasła do iPKO/Inteligo, klient zatwierdza logowanie także w aplikacji mobilnej.

Najnowsza wersja aplikacji IKO jest już dostępna w sklepach z aplikacjami i poza mobilną autoryzacją znalazł się w niej także wniosek o otwarcie konta walutowego (EUR, GBP, USD, CHF, DKK, NOK, SEK) z możliwością wygodnego podpięcia kantoru internetowego i karty wielowalutowej. Funkcja ta jest dostępna tylko dla klientów PKO Banku Polskiego. Więcej informacji o najnowszych funkcjach w aplikacji IKO znajduje się na stronie www.iko.pkobp.pl/funkcje.

PKO Bank Polski jest liderem bankowości mobilnej w Polsce, z 25 proc. udziałem w rynku. Liczba aktywnych aplikacji IKO przekracza już 3,4 mln i dynamicznie rośnie, podobnie jak skala dokonywanych transakcji. W samym czwartym kwartale 2018 roku użytkownicy IKO wykonali z poziomu aplikacji ponad 28 mln transakcji mobilnych. W rankingu brytyjskiego magazynu Retail Banker International 2019 IKO zostało ponownie uznane najlepszą bankową aplikacją mobilną na świecie, wyprzedzając takich gigantów jak Bank of America, Capital One, czy JP Morgan.

***

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Na koniec 2018 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 3,74 mld zł a wartość aktywów sięgnęła ponad 324 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 8,9 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2018 r. miała 3,12 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski stał się najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski na koniec 2018 roku był najcenniejszą spółką notowaną na GPW w Warszawie.