Produktowe

2019.07.25

Kup bilet komunikacji miejskiej w IKO

  • Klienci korzystający z IKO mogą kupować bilety komunikacji miejskiej w aplikacji
  • Bilet do kontroli można pokazać w telefonie bez konieczności logowania do aplikacji
  • IKO w tym roku wzbogaci się o kolejne nowe funkcje

Klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo mogą już korzystać z możliwości zakupu biletów komunikacji miejskiej w aplikacji mobilnej IKO. Usługa realizowana przez moBilet jest dostępna w większości miast w Polsce, w najnowszej wersji aplikacji IKO, w systemach Android i iOS.

Żeby kupić bilet na autobus, tramwaj lub metro wystarczy wybrać: miasto, rodzaj i liczbę biletów oraz konto, z którego chcemy zapłacić. W przypadku kontroli należy pokazać bilet w telefonie – nie wymaga to logowania do aplikacji. W trakcie zakupu biletu w aplikacji IKO, w zależności od wymagań danej miejscowości, może pojawić się dodatkowa prośba o podanie np. numeru linii autobusu, numeru bocznego pojazdu lub innej informacji wymaganej przez przewoźnika. Aplikacja może też poprosić o potwierdzenie zakupu PIN-em do aplikacji. Jeśli często kupujemy ten sam rodzaj biletu, można dodać go do Ulubionych – dzięki temu każdy kolejny zakup zajmie mniej czasu. Obsługa biletu w aplikacji IKO ma unikalną funkcję – na 2 minuty przed końcem ważności biletu czasowego, jego posiadacz otrzymuje w telefonie powiadomienie o kończącym się okresie ważności biletu.

- Właśnie udostępniliśmy funkcję zakupu biletów w aplikacji IKO. Od momentu startu tej funkcji zanotowaliśmy już blisko  3 tys. transakcji zakupu biletów. Stawiamy na systematyczny rozwój funkcji IKO, które ułatwiają codzienne życie naszych klientów. Bardzo przydatna, szczególnie teraz – w okresie wakacji jest np. możliwość kupienia w aplikacji ubezpieczenia podróżnego i to tuż przed podróżą chociażby czekając na odprawę bagażu na lotnisku. W IKO można czasowo zablokować kartę, a także łatwo i szybko zeskanować i zapłacić fakturę. Wachlarz możliwości, jakie daje aplikacji, będzie się sukcesywnie powiększał, pracujemy nad możliwością opłacania parkingu  – mówi Łukasz Kuc dyrektor Biura Kanałów Cyfrowych w PKO Banku Polskim.

Najnowsza wersja aplikacji IKO zawierająca funkcję zakupu biletów komunikacji miejskiej jest już dostępna w sklepach z aplikacjami.

PKO Bank Polski jest liderem bankowości mobilnej w Polsce, z 25 proc. udziałem w rynku. Liczba aktywnych aplikacji IKO przekracza już 3,7 mln i stale rośnie, podobnie jak skala dokonywanych transakcji. W samym I kwartale 2019 roku bank zanotował ponad 33 miliony transakcji w IKO, a w maju tego roku suma transakcji dokonanych IKO od startu aplikacji przekroczyła 200 mln. Co znamienne, pierwsze 100 milionów transakcji w IKO dokonano w ponad 5 lat, kolejne 100 milionów w niespełna rok.

W najnowszym rankingu brytyjskiego Retail Banker International IKO PKO Banku Polskiego po raz drugi okazało się najlepiej na świecie ocenianą przez klientów aplikacją.

***

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W I kw. 2019 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 862 mln zł a wartość aktywów sięgnęła ponad 326 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 8,9 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec I kw. 2019 r. miała 3,4 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski stał się najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski na koniec 2018 roku był najcenniejszą spółką notowaną na GPW w Warszawie.