Produktowe

2018.12.12

IKO najlepszą aplikacją płatniczą 2018 roku

W konkursie na „Najlepsze polskie produkty Digital Payments 2018 roku” IKO PKO Banku Polskiego zwyciężyło w kategorii najlepsza aplikacja płatnicza w Polsce w 2018 r. Jury doceniło jego innowacyjność, kompleksowość oraz popularność i uznanie użytkowników.

- Tworzymy najpopularniejszą aplikację w kraju, zapewniamy klientom możliwość łatwego dostępu do swoich finansów i zarządzania nimi z poziomu telefonu komórkowego. Zmieniamy IKO adekwatnie do potrzeb klientów - mówi Łukasz Kuc, dyrektor Biura Kanałów Cyfrowych w PKO Banku Polskim.

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem bankowości mobilnej w Polsce, z 25-proc. udziałem w rynku. IKO przekroczyło w listopadzie rekordową barierę 3 milionów aktywnych aplikacji. Klienci PKO Banku Polskiego co sekundę płacą mobilnie w internecie, a do IKO logują się już częściej niż do serwisu bankowości internetowej iPKO. W każdej minucie zlecają w IKO 100 przelewów, w ciągu godziny logują się do aplikacji aż 60 tysięcy razy, a w ciągu doby Bank notuje nawet 5,5 mln tapnięć w aplikacji. Od startu aplikacji w 2013 roku, klienci wykonali już prawie 140 milionów transakcji. Najbardziej popularne są przelewy oraz płatności w internecie.

W 2018 roku IKO zostało wzbogacone między innymi o dwie kolejne wersje językowe (ukraińską i rosyjską), powiadomienia push o zdarzeniach na rachunku, skanowanie faktur (także tych bez kodu QR), obsługę karty wielowalutowej, kantor umożliwiający wygodną i szybką wymianę walut z dowolnego miejsca o każdej porze oraz możliwość dokonywania transakcji BLIK w ciężar karty kredytowej (bez czeków i wypłat z bankomatów). W kolejnych miesiącach w aplikacji pojawi się m.in. możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej oraz opłacenia parkingu, a także mobilna autoryzacja.

Konkurs na „Najlepsze polskie produkty Digital Payments 2018 roku” prowadzony jest w ramach konferencji Central European Digital Payments, w ramach której odbywają się spotkania przedstawicieli polskiego rynku kartowego, aktywnych w dziedzinie nowoczesnych metod płatności.

***

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Po trzech kwartałach 2018 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,73 mld zł a wartość aktywów sięgnęła ponad 306 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów (17,9 proc.), kredytów (17,7 proc.), w rynku leasingowym (12,0 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych niededykowanych (17,2 proc.). Posiadając ponad 8,7 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce z udziałem w rynku na poziomie ponad 21 proc. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec III kw. 2018 r. miała 2,88 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski stał się najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski na koniec 2017 roku był najcenniejszą spółką notowaną na GPW w Warszawie.