Informacje o Banku

2019.05.30

PKO Bank Polski z trzema nagrodami w konkursie Power of Content Marketing Awards 2019

  • Złoto zdobył projekt „Akademie i Młodzieżowcy – PKO Bank Polski Oficjalny Bank Ekstraklasy” w kategorii „content marketing- sport”
  • Srebro – kampania z Maciejem Musiałem „Możecie, ale nie musicie” w kategorii „kampania social mediowa, jako autonomiczny projekt”
  • Brąz – „PKO NOW! Nowa Organizacja i Współpraca” w kategorii „strategia content marketing dla pracowników”

Jury konkursu Power of Content Marketing Awards 2019 nagrodziło działania komunikacyjne PKO Banku Polskiego. Złoto zdobył projekt „Akademie i Młodzieżowcy – PKO Bank Polski Oficjalny Bank Ekstraklasy”, za kompleksowe podejście do tematu, będącym ważną częścią komunikacji banku w dedykowanych kanałach w social media.  Srebro przyznano kampanii z Maciejem Musiałem „Możecie, ale nie musicie”, za dopasowanie do potrzeb odbiorców. Brązem wyróżniono projekt „PKO NOW! Nowa Organizacja i Współpraca”, za różnorodność contentową w dotarciu do pracowników. W finale konkursu znalazły się również działania komunikacyjne w ramach programu „PKO Biegajmy razem”, 4. PKO Biegu Charytatywnego, a także album „100 lat śmiałych decyzji PKO Banku Polskiego”.

PKO Bank Polski jest partnerem głównym i oficjalnym bankiem Ekstraklasy. Jednym z kluczowych aspektów współpracy z Ekstraklasą jest promocja szkolenia młodzieży, rozwój ligi i młodych piłkarskich talentów w Polsce. Cel ten realizowany jest w ramach projektów:,,Młodzieżowiec miesiąca” – nagroda przyznawana przez bank młodym piłkarzom, „Liga od kuźni” i „Prawda szkolenia”  – cykle wideo o Akademiach piłkarskich z całej Polski oraz „Kandydat na gwiazdę” - wywiady z młodzieżowcami publikowane w mediach własnych banku. (PKO Bank Polski Grajmy Razem - https://www.facebook.com/PKOBankPolskiGrajmyRazem/ )

Również do młodych adresowana była kampania „Możecie, ale nie musicie”. Ambasadorem banku i przewodnikiem młodzieży po bankowej ofercie jest w niej Maciej Musiał. Narzędzia, kanały komunikacji oraz język dostosowane zostały do preferencji grupy docelowej akcji. Celem było zaangażowanie odbiorców kampanii do interakcji w kolejnych jej odsłonach. Dano im możliwości decydowania o przygodach Maćka i zapraszano „za kulisy” akcji. (Dowiedz się, co Maciek musiał, zanim założył PKO Konto dla Młodych)

PKO Bank Polski skutecznie realizuje strategię transformacji cyfrowej m.in. prowadząc program „PKO NOW! Nowa Organizacja i Współpraca”, który oznacza  m.in. interdyscyplinarność, kolokację w jednej przestrzeni, autonomię w działaniu czy zmianę kultury organizacyjnej. Działania komunikacyjne i edukacyjne są realizowane w ramach szkoleń i meet-upów z metodyk zwinnych. Pracownicy są na bieżąco informowani o postępach i efektach pracy Formacji oraz rekrutacji do zespołów.

Konkurs Power of Content Marketing Awards jest organizowany przez Stowarzyszenie Content Marketing Polska. Jego celem jest promocja wysokich standardów tworzenia krajowych projektów content marketingowych. Działania PR PKO Banku Polskiego były doceniane już we wcześniejszych edycjach konkursu. Bank na swoim koncie ma m.in.: złoto za projekt #zkopyta kampanię social mediową projektu Cavaliada i za komunikację projektu „PKO Biegajmy razem".

***

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W I kw. 2019 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 862 mln zł a wartość aktywów sięgnęła ponad 326 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 8,9 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec I kw. 2019 r. miała 3,4 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski stał się najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski na koniec 2018 roku był najcenniejszą spółką notowaną na GPW w Warszawie.