Informacje o Banku

2019.10.16

PKO Bank Polski nagrodzony za innowacje w obszarze bankowości społecznej

  • Stosowana w banku technologia wspierająca życzliwość na podium międzynarodowego konkursu.
  • Przedstawiciele branży finansowej docenili społeczny aspekt innowacji.

Wdrożona w PKO Banku Polskim innowacyjna technologia wspierająca kształtowanie nawyku uśmiechu zajęła drugie miejsce w kategorii „bankowość społeczna, zrównoważona i odpowiedzialna”, konkursu „The Customer Insight and Growth Banking Innovation Awards” organizowanego przez Efma i Accenture. O nagrodzie, w internetowym głosowaniu zdecydowała międzynarodowa społeczność przedstawicieli instytucji finansowych, doceniając społeczny wymiar rozwiązania - każdy uśmiech klienta oznacza drobną kwotę przeznaczoną przez bank na lokalny cel charytatywny.

PKO Bank Polski jest liderem technologicznym polskiego sektora bankowego. Wykorzystuje wykraczający poza obszar finansów, potencjał technologiczny na rzecz budowy i wdrażania rozwiązań zwiększających poziom rozwoju sektora finansowego, gospodarki jak i jakości życia Polaków. Bank rozwija ofertę dostarczając klientom produkty i usługi odpowiadające ich oczekiwaniom, doskonali procesy i podnosi poziom obsługi. Realizuje projekty zwiększające zaufanie i satysfakcje klientów, działa etycznie i odpowiedzialnie angażując ich wokół inicjatyw społecznych.

- Oczekiwania klientów stale rosną, równolegle pojawiają się nowe narzędzia usprawniające ich obsługę. W PKO Banku Polskim wiele uwagi poświęcamy budowaniu pozytywnych doświadczeń klienta, jak i pracownika, stawiamy na życzliwość w tej relacji oraz odważnie korzystamy z innowacji. Zastosowane przez nas rozwiązanie, choć wykorzystuje zaawansowane algorytmy sztucznej inteligencji, działa w gruncie rzeczy na prostej zasadzie - uśmiech rodzi uśmiech i wszyscy na tym korzystają – mówi Bartłomiej Jedliński, dyrektor Biura Jakości Sprzedaży w PKO Banku Polskim.

W ramach pilotażu, w wybranych oddziałach banku, na oznaczonych stanowiskach zainstalowane zostały specjalne sensory, które w czasie rzeczywistym analizują pozytywne emocje doradców i ich klientów. Rozwiązanie ma wymiar społeczny, ponieważ za każdy uśmiech klienta bank przeznacza drobną kwotę na lokalny cel charytatywny. Z kolei doradcy biorący udział w testach, za okazywanie uśmiechu otrzymują punkty, które mogą wymieniać na nagrody. Inicjatywa jest pozytywnie odbierana. Pracownicy sieci sprzedaży oddziałów i agencji aktywnie w niej uczestniczą, wspierając rozwój i promowanie kultury organizacyjnej oraz wartości z nią związanych.  

Na wdrażanie innowacyjnych rozwiązań w banku duży wpływ ma współpraca ze środowiskiem startupów. W ramach programu „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!” bank poszukuje i wspiera rozwój perspektywicznych rozwiązań. Posiada pełną infrastrukturę umożliwiającą ich wdrażanie – program akceleracji, doświadczonych ekspertów, środowisko testowe oraz fundusz Venture Capital. Autorską technologię umożliwiającą kształtowanie nawyku uśmiechu, pod skrzydłami banku rozwija startup Quantum CX.

- PKO Bank Polski od kilku lat aktywnie wspiera polski ekosystem startupów. Dzięki naszej platformie „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!” wyszukujemy na rynku najbardziej perspektywiczne rozwiązania, które później wdrażamy w banku – w taki sposób poznaliśmy właśnie startup Quantum CX, wspólnie z którym wykorzystujemy technologię do szerzenia życzliwości. Ta współpraca to jeden z wielu przykładów tego, jak nasza organizacja korzysta z najnowszych technologii, nie tyko do rozwoju cyfrowego biznesu, ale też budowania bankowości społecznej – mówi Grzegorz Pawlicki, dyrektor Biura Innowacji w PKO Banku Polskim.

Konkurs „The Customer Insight & Growth Banking Innovation Awards” (wcześniej znany jako Distribution & Marketing Innovation Awards) to wspólna inicjatywa Efma i Accenture promująca innowacje w sektorze bankowym. Jego celem jest wyróżnienie najlepszych praktyk proklienckich w branży bankowej. W tegorocznej edycji o nagrody konkurowało ze sobą 616 innowacji z blisko 240 instytucji z 70 krajów.

***

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W II kwartale 2019 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 1,22 mld zł a wartość aktywów sięgnęła 329 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,08 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec I półrocza 2019 r. miała 3,6 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski stał się najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski jest najcenniejszą spółką notowaną na GPW w Warszawie.