Informacje o Banku

2018.11.29

PKO Bank Polski „Firmą 100-lecia”

  • Bank zdobył nagrodę specjalną w rankingu „Lubię, bo polskie” Polskiego Radia.
  • Aplikacja mobilna IKO zajęła pierwsze miejsce w kategorii „polski produkt innowacyjny”.

W rankingu „Lubię, bo polskie” Polskiego Radia, PKO Bank Polski został uhonorowany specjalną nagrodą „Firmą 100-lecia”. Kapituła nagrodziła Bank za aktywny udział w rozwoju gospodarczym i społecznym kraju. Ponadto przyznała pierwsze miejsce za aplikację IKO w kategorii „polski produkt innowacyjny”.

PKO Bank Polski od niemal stu lat świadczy usługi bankowe dla milionów Polaków, wspiera rozwój polskich przedsiębiorstw i samorządów, wpływa na wzrost gospodarczy kraju i jakość życia społecznego. Dla milionów Polaków pozostaje symbolem bezpieczeństwa finansowego i synonimem banku. Angażuje się w istotne dla Polski projekty inwestycyjne i cywilizacyjne. Wspiera instytucje kultury i rozwój społeczeństwa obywatelskiego.

- Nasi klienci – polskie rodziny i przedsiębiorstwa - od pokoleń udowadniają, że marka PKO kojarzy im się z jakością, zaufaniem i bezpieczeństwem, ale także z nowoczesnością i innowacjami. To w dużej mierze zasługa pracowników. Dzięki ich zaangażowaniu, w roku stulecia niepodległości, możemy być dumni z tego, że jesteśmy największym polskim bankiem – powiedział Mieczysław Król, wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

PKO Bank Polski jest liderem technologicznym polskiego sektora bankowego oraz pionierem w dostarczaniu klientom bezpiecznego i prostego dostępu do usług administracji publicznej poprzez bankowość elektroniczną. Tempo i skala, na jaką klienci Banku zaczęli korzystać z tych udogodnień pokazują, że jest to właściwy kierunek rozwoju. Bank, jako pierwszy zaadaptował technologię blockchain wykorzystywaną do potwierdzania autentyczności i niezmienności dokumentów wysyłanych drogą elektroniczną. Jest jednym z inicjatorów Chmury Krajowej. Spółka o tej nazwie będzie świadczyć kompleksowe usługi przechowywania i przetwarzania danych w modelu subskrypcyjnym. Bank, zainicjował również współpracę największych polskich banków, zakończoną utworzeniem Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK.

Autorska aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego – IKO bije rekordy transakcyjności i popularności wśród klientów, według brytyjskiego Retail Banker International jest najlepszą na świecie. Klienci PKO Banku Polskiego co sekundę płacą mobilnie w internecie, a do IKO logują się już częściej niż do serwisu bankowości internetowej iPKO. IKO przekroczyło właśnie rekordową liczbę 3 milionów aktywnych aplikacji.

Organizatorem oraz inicjatorem rankingu ,,Lubię, bo polskie” jest Polskie Radio. Jego celem jest promowanie polskich produktów i usług, a także wspieranie rodzimych przedsiębiorstw, które są kołem zamachowym polskiej gospodarki.

***

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Po trzech kwartałach 2018 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,73 mld zł a wartość aktywów sięgnęła ponad 306 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów (17,9 proc.), kredytów (17,7 proc.), w rynku leasingowym (12,0 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych niededykowanych (17,2 proc.). Posiadając ponad 8,7 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce z udziałem w rynku na poziomie ponad 21 proc. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec III kw. 2018 r. miała 2,88 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski stał się najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski na koniec 2017 roku był najcenniejszą spółką notowaną na GPW w Warszawie.