Informacje o Banku

2019.04.12

Dwie statuetki Złotego Bankiera dla PKO Banku Polskiego

  • Nagroda Internautów za spot „100 lat śmiałych decyzji PKO Banku Polskiego”.
  • Nagroda specjalna w kategorii Innowacja Fin-Tech za wdrożenie blockchain.
  • Trzecie miejsce w kategorii Karta kredytowa.

W 10. edycji rankingu Złoty Bankier PKO Bank Polski zdobył dwie nagrody – w kategorii Spot reklamowy za film „100 lat śmiałych decyzji PKO Banku Polskiego” oraz w kategorii Innowacja Fin-Tech za wdrożenie blockchain. Doceniony został też w kategorii Karta kredytowa.

Jubileuszowy spot „100 lat śmiałych decyzji PKO Banku Polskiego” to podróż po świecie śmiałych decyzji PKO Banku Polskiego. Opowieść zaczyna się 7 lutego 1919 r., gdy do Warszawy przybywa Józef Piłsudski, aby podpisać dekret powołujący Pocztową Kasę Oszczędności, dzisiejszy PKO Bank Polski. Mieszając kostiumową retrospekcję z cyfrową przyszłością, spot podkreśla skalę zmian, jakie w ciągu stu lat zaszły w Banku i wokół niego.

- Ten wyjątkowy dla nas spot, stworzony z okazji obchodów 100-lecia powstania PKO Banku Polskiego, obejrzało blisko 5 mln internautów. Od początku był dla nas niecodziennym wydarzeniem. Łącząc tradycję z nowoczesnością, historię z wizją przyszłości podkreśliliśmy istotę zmian i skutki śmiałych decyzji Banku. Efekt – jak widać – jest imponujący. Czego potwierdzeniem jest również Złoty Bankier – mówi Marek Kozłowski, dyrektor Biura Komunikacji Marketingowej w PKO Banku Polskim.

Spot wyreżyserował Kuba Michalczuk, wspierał go Wiktor Mentlewicz („Miasto 44”, „Ida”, „Zimna wojna”). Operatorem był Piotr Uznański, a o kostiumy aktorów zadbała Ewa Gronowska („Sztuka kochania”, „Bogowie”, „The Coldest Game”). Scenografią zajął się Marcin Płaszczyk a muzyką – Rafał Żak. Spot wyprodukował dom produkcyjny Watch Out Studio. O postprodukcję zadbał Platige Image. Za strategię i opracowanie koncepcji kreatywnej odpowiadała Agencja Warszawa, zaś za zakup mediów – Havas Media.

PKO Bank Polski odebrał też nagrodę w kategorii Innowacja Fin-Tech. Będąc liderem technologicznym krajowego sektora bankowego, konsekwentnie poszukuje i wdraża innowacyjne rozwiązania. Wspólnie z polsko-brytyjską firmą Coinfirm, w ramach bankowej platformy „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!”, z sukcesem wypracował rozwiązanie w technologii blockchain.

Rozwiązanie pozwala na zdalną weryfikację autentyczności dokumentów bankowych, potwierdzając ich pochodzenie oraz informując, kiedy po raz ostatni były modyfikowane. Wdrożona technologia dostępna jest dla ponad 5 milionów klientów banku. Pod względem skali jest to największe wdrożenie technologii blockchain w europejskiej bankowości.  

- PKO Bank Polski, jako pierwszy bank w kraju dokonał pełnego takiego wdrożenia. Koncentracja na innowacyjności, impakcie rynkowym i potencjale rozwojowym wpłynęły na ten efekt. Nasze Centrum Kompetencyjne Blockchain nie ustaje w pracy nad nowymi rozwiązaniami w tej technologii m.in. w obszarach takich, jak płatności, tokenizacja, czy konsorcja międzybankowe – dodaje Grzegorz Pawlicki, dyrektor Biura Innowacji w PKO Banku Polskim.

W kategorii Karta kredytowa PKO Bank Polski zajął trzecie miejsce. Zbadane zostały parametry cenowe oraz funkcjonalność zgłoszonych produktów (Przejrzysta karta kredytowa, karta kredytowa PKO Mastercard Platinum) z uwzględnieniem różnych profili klientów. PKO Bank Polski doceniono za obsługę produktową i płatniczą oraz wysokie limity (20 tys. zł na karcie Przejrzystej i 200 tys. zł – na Platinum).  

Złoty Bankier jest największym w kraju konkursem wyróżniającym poziom obsługi bankowej, jakość oraz innowacyjność produktów. Docenia także komunikację reklamową i social media oraz społeczne zaangażowanie banków. Ranking realizują Bankier.pl, „Puls Biznesu”, Kantar TNS i Obserwatorium.biz.

***

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Na koniec 2018 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 3,74 mld zł a wartość aktywów sięgnęła ponad 324 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 8,9 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2018 r. miała 3,12 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski stał się najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski na koniec 2018 roku był najcenniejszą spółką notowaną na GPW w Warszawie.