Przekazy Western Union w bankomatach PKO Banku Polskiego
2015.07.07
Od 6 lipca klienci PKO Banku Polskiego, którzy otrzymają przekazy pieniężne nadane w sieci Western Union (WU) mogą odbierać je w bankomatach banku, korzystając z karty do konta osobistego lub walutowego rachunku oszczędnościowego.
PKO Bank Polski współpracuje z Western Union od 3 lat. Obecnie przekazy można zrealizować we wszystkich oddziałach, agencjach PKO Banku Polskiego oraz w serwisie bankowości elektronicznej iPKO. Teraz odbieranie przekazu nie będzie wymagało wizyty w placówce Banku ani logowania do internetu. Mając kartę do rachunku w PKO, przekaz można odebrać przez całą dobę w jednym z ponad 3 tys. bankomatów z logo banku.
- Jesteśmy coraz bardziej otwartym i mobilnym społeczeństwem. W konsekwencji tych zmian stale rośnie liczba przekazów pieniężnych Western Union dokonywanych z różnych zakątków globu do Polski jak i tych realizowanych wewnątrz kraju. Możliwość ich odbierania w bankomatach z jednej strony ułatwi życie wielu naszym klientom, a z drugiej na pewno zachęci sporo osób do skorzystania z naszych usług – mówi Paweł Placzke, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego.
Skorzystać z nowej usługi mogą wszyscy posiadacze kart debetowych PKO do kont osobistych oraz rachunków oszczędnościowych prowadzonych w dolarach amerykańskich, funtach brytyjskich lub euro. Klient Banku, który dostał informację o otrzymaniu przekazu wraz z numerem kontrolnym przekazu, musi jedynie udać się do najbliższego bankomatu PKO. Po włożeniu karty i podaniu numeru PIN, z menu na ekranie należy wybrać opcję odbioru przekazu i po podaniu wspomnianego numeru kontrolnego odebrać przekaz, który tym samym zostanie wpłacony na rachunek klienta. Wpłata nastąpi w walucie rachunku, do którego wydana jest karta. Jeśli przekaz został nadany w innej walucie, przekaz zostanie przeliczony według kursu wymiany walut określonego przez Western Union w momencie nadania przekazu. Po zakończeniu operacji odbioru przekazu na rachunek klienta i ponownym włożeniu karty do bankomatu można dokonać wypłaty otrzymanych środków.
- Western Union wychodzi naprzeciw zmieniającym się potrzebom i oczekiwaniom. Nie ustajemy w wysiłkach, aby zapewnić polskim klientom większy wybór i wygodę. Dlatego inwestujemy w ulepszanie oferty realizacji przekazów w kanałach elektronicznych i tradycyjnych. Aktywnie rozwijamy również naszą współpracę z tak znaczącym partnerem jak PKO Bank Polski. Dzięki temu klienci Western Union uzyskują dodatkową możliwość odbioru pieniędzy – mówi Konrad Olszaniecki, Dyrektor Regionalny Europy Centralnej i Wschodniej, Western Union.
Krajowe i zagraniczne przekazy pieniężne Western Union są realizowane szybko przy minimum formalności. Firma jest globalnym liderem na rynku przekazów pieniężnych - ma pół miliona placówek w ponad 200 krajach. To pozwala realizować międzynarodowe przekazy w kilka minut. Z pomocą Western Union pieniądze można przesłać praktycznie wszędzie - niezależnie od miejsca przebywania.
***
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto w I kwartale 2015 roku wyniósł 647 mln zł. Został uhonorowany nagrodą „Bank of the Year in Poland” przyznaną przez miesięcznik „The Banker” należący do „Financial Times”. PKO Bank Polski zajął pierwsze miejsce w rankingu Najlepszy Bank dla Firm miesięcznika „Forbes”, uzyskując sześć gwiazdek w ogólnej klasyfikacji. Bank uplasował się także w ścisłej czołówce, zajmując 3. pozycję w rankingu Jakość na Bank 2013, przygotowanym przez TNS Polska oraz „Puls Biznesu”. Contact Center Banku po raz siódmy zwyciężył w cyklicznym badaniu infolinii bankowych, przeprowadzanym przez ARC Rynek i Opinia. Bank kolejny rok z rzędu zwyciężył w rankingu 50 największych banków w Polsce miesięcznika finansowego „Bank”. W tegorocznej edycji rankingu zwyciężył w kategorii Banki finansujące nieruchomości, a wśród banków oferujących kredyty konsumenckie Consumer finance zajął 3. miejsce. W XII edycji konkursu Lider Informatyki Instytucji Finansowych 2013 „Gazety Bankowej” PKO Bank Polski otrzymał nagrodę w kategorii Bankowość elektroniczna i e-finanse, którą kapituła konkursu przyznała PKO Bankowi Polskiemu za wdrożenie aplikacji IKO. Bank wygrał również w kategorii Systemy back office za wdrożenie Centrum Innowacji. O tytuł Lidera walczyło kilkanaście instytucji finansowych, przede wszystkim z sektora bankowego i ubezpieczeniowego. Kapituła Konkursu VIII Kongresu Gospodarki Elektronicznej nagrodziła PKO Junior w kategorii Projekt Roku. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju. Pozostaje najbardziej wartościową marką polskiej bankowości według magazynu „The Banker”, który wycenił wartość marki PKO Banku Polskiego na 1,25 mld dolarów. W Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2014 „Rzeczpospolitej” marka PKO Banku Polskiego pozostała najcenniejsza w kategorii finanse - jej wartość wyceniono na 3,6 mld złotych. Kapituła Konkursu Liderów Świata Bankowości, organizowanego w ramach Polskiego Kongresu Gospodarczego, przyznała PKO Bankowi Polskiemu nagrody w kategoriach Najlepszy Bank oraz Najbardziej Innowacyjny Bank w 2012 roku za nową ofertę Szkolnych Kas Oszczędności. Bank znalazł się w gronie najlepszych pracodawców w rankingach przygotowanych w oparciu o opinie studentów. Wysoką pozycję Banku potwierdzają badania międzynarodowej firmy Universum Global i stowarzyszenia AIESEC, przeprowadzane wśród studentów najlepszych uczelni w kraju. PKO Bank Polski jest także laureatem plebiscytu Złoty Bankier 2013 w kategorii Najlepszy kredyt hipoteczny i Innowacja Finansowa za aplikację IKO.
***
Spółka Western Union (NYSE: WU) jest liderem w zakresie usług płatności o zasięgu globalnym. Western Union, wliczając także usługi płatności oferowane pod markami Vigo, Orlandi Valuta, Pago Facil oraz Western Union Business Solutions oferuje klientom indywidualnym i biznesowym szybkie, niezawodne i wygodne sposoby wysyłania i odbierania pieniędzy na całym świecie, jak również dokonywania płatności oraz wysyłania przekazów pieniężnych. Na dzień 31 grudnia 2014 roku usługi pod markami Western Union, Vigo i Orlandi Valuta oferowane były w ramach połączonej sieci około 500 tys. placówek w ponad 200 krajach i terytoriach na świecie i 100 000 bankomatów. W 2014 r. firma Western Union wykonała 255 mln transakcji pomiędzy klientami na całym świecie, przekazując 85 miliardy dolarów, a także zrealizowała 484 milionów płatności biznesowych. Więcej informacji odnajdą Państwo na stronie: http://www.westernunion.pl
Grzegorz Culepa
Grzegorz Culepa
Komunikacja oferty bankowości detalicznej, inwestycyjnej i dla firm
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej znajdują się w Polityce prywatności. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.