07/01/15

Pożyczki MSP na miliard złotych w zaledwie osiem miesięcy


Wartość pożyczek przekraczająca miliard złotych i ponad 8,5 tysiąca podpisanych umów. Tak wygląda poziom sprzedaży Pożyczki MSP po ośmiu miesiącach od wprowadzenia do oferty banku. O popularności produktu przesądziły cechy szczególnie cenione przez właścicieli firm: łatwość w pozyskaniu finasowania, niskie koszty i elastyczność.

W październiku ubiegłego roku PKO Bank Polski wprowadził do oferty kredytowej nowy elastyczny produkt - Pożyczkę MSP. Pozyskane środki finansowe klienci mogą przeznaczyć na dowolny cel związany z prowadzoną działalnością gospodarczą. Pozwala to na sfinansowanie w ramach jednego produktu działań inwestycyjnych, spłatę kredytów zaciągniętych w innym banku lub w PKO Banku Polskim czy bieżących wydatków. Walory produktu docenili internauci przyznając Pożyczce MSP statuetkę „Złotego Bankiera”.

A jak prezentują się statystyki dotyczące produktu? Na zaciągniecie Pożyczki MSP decydują się w podobnym stopniu zarówno formy z kilkunastoletnią historią, jak i te dopiero rozpoczynające działalność. W zdecydowanej przewadze (82% podpisanych umów) z produktu korzystają osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, a średnia kwota udzielonego finansowania to ponad 123 tys. złotych. Najwięcej Pożyczek MSP PKO Bank Polski udzielił przedsiębiorcom w regionie łódzkim i białostockim.

- Wdrożenie do oferty prostej, elastycznej i szybkiej pożyczki dla małych i średnich firm było odpowiedzią na zapotrzebowanie oraz wysoką popularność tego rodzaju produktów wśród przedsiębiorców. Ponad 8,5 tys. podpisanych umów jasno wskazuje, że oferta umożliwia szybką realizację wyzwań, jakie stawiają sobie małe i średnie przedsiębiorstwa w codziennej działalności - podkreśla Agnieszka Wardak, dyrektor Departamentu Klientów Małych i Średnich Przedsiębiorstw.

Z pożyczki mogą skorzystać klienci prowadzący działalność gospodarczą od przynajmniej 18 miesięcy. Produkt jest dostępny dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, spółek cywilnych, jawnych, partnerskich, komandytowych, komandytowo-akcyjnych, spółek z o.o., akcyjnych, a także dla rolników. Maksymalna kwota pożyczki to 500 tysięcy złotych, a okres spłaty nie może przekroczyć 5 lat. PKO Bank Polski nie pobiera prowizji za rozpatrzenie wniosku o jej udzielenie. Klienci mogą wybrać sposób spłaty – raty malejące lub równe. Pożyczka MSP może być uruchomiona  jednorazowo albo w transzach, a podjęcie decyzji i uruchomienie pożyczki może nastąpić nawet w jeden dzień. Warto także podkreślić, że zakres wymaganych dokumentów jest ograniczony do minimum - przedsiębiorcy nie muszą przedstawiać prognoz finansowych ani biznesplanu.

Więcej szczegółów i informacji na temat oferty dostępnych jest w placówkach PKO Banku Polskiego i na stronie internetowej www.pkobp.pl.

***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto w I kwartale 2015 roku wyniósł 647 mln zł. Został uhonorowany nagrodą „Bank of the Year in Poland” przyznaną przez miesięcznik „The Banker” należący do „Financial Times”. PKO Bank Polski zajął pierwsze miejsce w rankingu Najlepszy Bank dla Firm miesięcznika „Forbes”, uzyskując sześć gwiazdek w ogólnej klasyfikacji. Bank uplasował się także w ścisłej czołówce, zajmując 3. pozycję w rankingu Jakość na Bank 2013, przygotowanym przez TNS Polska oraz „Puls Biznesu”. Contact Center Banku po raz siódmy zwyciężył w cyklicznym badaniu infolinii bankowych, przeprowadzanym przez ARC Rynek i Opinia. Bank kolejny rok z rzędu zwyciężył w rankingu 50 największych banków w Polsce miesięcznika finansowego „Bank”. W tegorocznej edycji rankingu zwyciężył w kategorii Banki finansujące nieruchomości, a wśród banków oferujących kredyty konsumenckie Consumer finance zajął 3. miejsce. W XII edycji konkursu Lider Informatyki Instytucji Finansowych 2013 „Gazety Bankowej” PKO Bank Polski otrzymał nagrodę w kategorii Bankowość elektroniczna i e-finanse, którą kapituła konkursu przyznała PKO Bankowi Polskiemu za wdrożenie aplikacji IKO. Bank wygrał również w kategorii Systemy back office za wdrożenie Centrum Innowacji. O tytuł Lidera walczyło kilkanaście instytucji finansowych, przede wszystkim z sektora bankowego i ubezpieczeniowego. Kapituła Konkursu VIII Kongresu Gospodarki Elektronicznej nagrodziła PKO Junior w kategorii Projekt Roku. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju. Pozostaje najbardziej wartościową marką polskiej bankowości według magazynu „The Banker”, który wycenił wartość marki PKO Banku Polskiego na 1,25 mld dolarów. W Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2014 „Rzeczpospolitej” marka PKO Banku Polskiego pozostała najcenniejsza w kategorii finanse - jej wartość wyceniono na 3,6 mld złotych. Kapituła Konkursu Liderów Świata Bankowości, organizowanego w ramach Polskiego Kongresu Gospodarczego, przyznała PKO Bankowi Polskiemu nagrody w kategoriach Najlepszy Bank oraz Najbardziej Innowacyjny Bank w 2012 roku za nową ofertę Szkolnych Kas Oszczędności. Bank znalazł się w gronie najlepszych pracodawców w rankingach przygotowanych w oparciu o opinie studentów. Wysoką pozycję Banku potwierdzają badania międzynarodowej firmy Universum Global i stowarzyszenia AIESEC, przeprowadzane wśród studentów najlepszych uczelni w kraju. PKO Bank Polski jest także laureatem plebiscytu Złoty Bankier 2013 w kategorii Najlepszy kredyt hipoteczny i Innowacja Finansowa za aplikację IKO.

 
Michał Zwoliński