W 16. edycji rankingu Top Marka magazynu „Press” oraz PSMM Monitoring & More PKO Bank Polski zwyciężył w kategorii banki. Siła medialna marki PKO Banku Polskiego została oszacowana na ponad 8,4 mln punktów. To druga wartość medialnej siły marki w generalnym zestawieniu, obejmującym 500 marek z 50 branż obecnych na polskim rynku.
- Kolejny raz wyniki rankingu Top Marka potwierdzają, że brand PKO Banku Polskiego jest medialnie najsilniejszy w branży. Ponad stuletnia tradycja, skala oddziaływania na rynek, osiągane wyniki finansowe, zaangażowanie w transformację cyfrową i rozwijanie innowacyjnych usług bankowych powodują, że PKO Bank Polski od lat generuje silne emocje, a transparentna, spójna i wielokanałowa komunikacja z otoczeniem wzmacniają jego wizerunek. Jesteśmy dumni, z tego, że nasze działania wpływają na jakość relacji banku z rynkiem, który kojarzony jest z zaufaniem i bezpieczeństwem, ale także z nowoczesnością i innowacjami
– mówi Robert Lubański, dyrektor Departamentu Zarządzania Marką i CSR w PKO Banku Polskim.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 461 mld zł. W I półroczu 2023 r. bank wypracował ponad 2 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11,8 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów już ponad 7,6 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.