2023.06.30
PKO Bank Polski podczas Gali „TechnoBiznes 2023” został nagrodzony w konkursie „Lider 2022” organizowanym przez Gazetę Bankową za otwarcie placówki w Metaverse oraz wyróżniony za rozwiązania w zakresie robotyzacji wspierające procesy związane z ustawowymi wakacjami kredytowymi. Kapituła konkursu, która oceniła 40 zgłoszonych przez banki rozwiązań technologicznych i doceniła innowacyjność wdrożeń PKO Banku Polskiego.
- PKO Bank Polski stawia pionierskie kroki w Metaverse i przeciera szlaki dla pozostałych instytucji finansowych. Mamy świetnie zgrany zespół złożony z najlepszych w swoich dziedzinach ekspertów, przy którego wsparciu w najbliższych kwartałach będziemy konsekwentnie zwiększali naszą obecność w metaświatach i gromadzili kolejne cenne doświadczenia. Wykorzystamy je do budowania kolejnych przewag konkurencyjnych PKO Banku Polskiego i wzmacniania pozycji lidera metabankowości
- powiedział Artur Kurcweil, Wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego nadzorujący Obszar Technologii.
- Rozwój w Metaverse doskonale wpisuje się w strategię PKO Banku Polskiego , która odpowiada także na przyszłe wyzwania. Uważamy, że Metaverse ma potencjał, aby stać się ważnym kanałem komunikacji z osobami z najmłodszych pokoleń. Obserwujemy rosnącą grupę młodych osób, które spędzają czas w świecie wirtualnym i chcemy z wyprzedzeniem przygotować się do zaspokajania ich potrzeb w przyszłości. Działania w tym obszarze wymagają zwinności i determinacji w przecieraniu nowych szlaków, na co bank jest bardzo dobrze przygotowany
– mówi Katarzyna Dziwulska, Dyrektor Zarządzająca Pionem Strategii i Transformacji Cyfrowej w PKO Banku Polskim.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 444 mld zł. W I kwartale 2023 r. bank wypracował blisko 1,5 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11,7 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów już ponad 7,4 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.