Od 1 września w ofercie PKO Banku Polskiego dostępny jest kredyt mieszkaniowy udzielany na warunkach programu „Mieszkanie bez wkładu własnego”, który zakłada finansowanie kredytem hipotecznym do 100 proc. wydatków związanych z nabyciem lub budową nieruchomości. O kredyt mogą starać się osoby mające zdolność kredytową, ale nie posiadające wystarczających oszczędności na wkład własny. Część finansowanej kwoty zostaje objęta gwarancją Banku Gospodarstwa Krajowego. W ramach programu kredytobiorcy mogą otrzymać 20 tys. zł wsparcia na spłatę zobowiązania w przypadku powiększenia rodziny o drugie i 60 tys. zł o trzecie albo kolejne dziecko. Wdrożenie do oferty nowego rozwiązania jest efektem podpisanej 1 czerwca umowy o współpracy pomiędzy BGK a PKO Bankiem Polskim.
– Program „Mieszkanie bez wkładu własnego” to rozwiązanie, którego szczególnie potrzebują młodzi ludzie, młode rodziny, aby z powodzeniem wystartować w przyszłość. Posiadanie własnego mieszkania to nie tylko spełnienie własnych potrzeb, ale także dobra inwestycja. Znaczącym atutem programu jest możliwość uzyskania spłaty rodzinnej zmniejszającej saldo kredytu w przypadku powiększenia rodziny. 60 tysięcy złotych wsparcia na trzecie dziecko albo kolejne może być znacznym wzmocnieniem rodzinnego budżetu. Tym bardziej cieszy fakt, że jako jeden z pierwszych banków przystąpiliśmy do tego programu i już teraz można wnioskować o finansowanie całej wartości nieruchomości przy wsparciu gwarancji BGK. Udało nam się maksymalnie uprościć całą procedurę, dzięki czemu proces wnioskowania o kredyt hipoteczny jest obecnie szybki i prosty
– podkreśla Tomasz Frąckowiak, dyrektor Pionu Klienta Detalicznego w PKO Banku Polskim.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 429 mld zł. W I półroczu 2022 r. bank wypracował 1,8 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11,5 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, z której aktywnie korzysta 6,8 mln klientów, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Spółka wzmacnia swoją obecność zagraniczną za pośrednictwem oddziałów korporacyjnych działających w Niemczech, w Czechach i na Słowacji.