Produktowe

2017.07.17

IKO: 1,5 mln aktywnych aplikacji i 100 tys. kart w HCE

  • Aplikacja IKO działa już na 1,5 miliona telefonów klientów PKO Banku Polskiego i Inteligo. Posiadają oni również 100 tysięcy mobilnych kart zbliżeniowych w technologii HCE w IKO.
  • W IKO transakcja dokonywana jest średnio co 1 sekundę.
  • 18 lipca startuje promocja „cHCE płacić IKO” z pulą 295 000 złotych, w której za dokonanie mobilnych płatności zbliżeniowych za pomocą IKO można otrzymać 20 złotych premii.

Aplikacja IKO PKO Banku Polskiego bije kolejne rekordy na polskim rynku. W lipcu w IKO został przekroczony poziom 1,5 miliona aktywnych aplikacji oraz 100 tysięcy aktywnych mobilnych kart zbliżeniowych w technologii HCE, a każdego dnia te liczby dynamicznie się powiększają. Bank rozwija IKO, wzbogacając je o nowe, najczęściej postulowane przez klientów funkcje, a także zachęcając do aktywnego z nich korzystania.

Aplikacja mobilna IKO pozostaje liderem rynku zarówno pod względem liczby aktywacji, jak i zwirtualizowanych kart w technologii HCE do płatności zbliżeniowych. Jest też regularnie nagradzana i doceniana przez ekspertów rynkowych i samych użytkowników. IKO od wielu miesięcy jest najlepiej oceniane wśród aplikacji bankowych w trzech największych sklepach z aplikacjami.

- Konsekwentnie realizujemy założony w stosunku do IKO plan i rozwijamy aplikację tak, by pozostawała najlepszą na polskim rynku. Stała poprawa ergonomii naszych kanałów zdalnych, w tym w szczególności IKO, przyciąga do Banku nowych klientów. Dynamicznie rosnąca liczba aktywowanych aplikacji pokazuje, że IKO spełnia oczekiwania i jest uniwersalnym narzędziem do obsługi finansów osobistych i realizacji płatności. Wsłuchujemy się w potrzeby użytkowników IKO i w najbliższym czasie odpowiemy na nie kolejnymi nowymi funkcjami w aplikacji – między innymi powiadomieniami push o zdarzeniach dotyczących posiadanych przez nich produktów – podkreśla Łukasz Kuc, dyrektor Biura Projektów Mobilnych i Internetowych w PKO Banku Polskim.

W ostatnich tygodniach i miesiącach w aplikacji IKO pojawiło się wiele nowych funkcji, w tym między innymi czasowe blokowanie karty, pożyczka gotówkowa, dodawanie i zarządzanie zleceniami stałymi, ustawianie serii przelewów i przelewów z datą przyszłą, złożenie wniosku o dopuszczalne saldo debetowe, a także aktywacja IKO i iPKO w jednym procesie za pomocą hasła pierwszego logowania.

W czerwcu 2017 roku Bank odnotował w IKO średnio ponad 700 tysięcy unikalnych użytkowników i ponad 5 milionów logowań do aplikacji tygodniowo. W ciągu ostatniego miesiąca (czerwiec 2017) klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo dokonali za pomocą IKO 2,8 miliona transakcji. Biorąc pod uwagę dwa pierwsze kwartały 2017 roku, transakcja w IKO jest dokonywana średnio co 1 sekundę. Klienci Banku mają też obecnie 100 tysięcy aktywnych kart w IKO do płatności zbliżeniowych, i zapłacili w ten sposób łącznie już 1,2 miliona razy. W czerwcu klienci płacili zbliżeniowo telefonem z IKO średnio 57 tysięcy razy w każdym tygodniu.

PKO Bank Polski regularnie przygotowuje promocje zachęcające do aktywnego korzystania z nowoczesnych kanałów cyfrowych. 18 lipca startuje promocja „cHCE płacić IKO”, w której za dokonanie mobilnych płatności zbliżeniowych za pomocą IKO na łączną kwotę minimum 50 złotych można otrzymać 20 złotych premii. Z promocji mogą skorzystać ci klienci Banku, którzy mają aktywną aplikację IKO, aktywną usługę płatności zbliżeniowych w technologii HCE i wyrazili zgodę marketingową, ale od 1 czerwca 2017 roku nie dokonali żadnej płatności zbliżeniowej telefonem. Mogą to być zarówno dotychczasowi, jak i nowi klienci korzystający z IKO. Promocja potrwa do 18 września lub do wyczerpania puli premii, która wynosi aż 295 tysięcy złotych. Regulamin promocji jest dostępny tutaj.

Do 18 sierpnia trwa również promocja „IKO dla aktywnych”, w ramach której można zyskać audiobooka lub 10 zł za aktywację aplikacji mobilnej IKO oraz wykonanie co najmniej dwóch operacji przy jego użyciu na łączną kwotę minimum 50 zł. W promocji mogą wziąć udział klienci, którzy posiadają konto osobiste w PKO Banku Polskim, wyrazili zgodę na marketing elektroniczny i na dzień 19 czerwca nie posiadali aktywnej aplikacji IKO, korzystali z aplikacji w trybie pasywnym (tzn. bez możliwości realizowania operacji) lub mieli zablokowany dostęp do IKO. Jeśli pomiędzy 19 czerwca a 18 sierpnia zarejestrują chęć udziału w promocji, aktywują aplikację mobilną IKO i wykonają przy jej użyciu co najmniej dwie operacje (jak np. użycie kodu/czeku BLIK, płatności zbliżeniowe telefonem, przelewy zewnętrzne i doładowania telefonu) na łączną kwotę co najmniej 50 zł, otrzymają od PKO Banku Polskiego jeden z pięciu atrakcyjnych audiobooków Audioteki lub premię w wysokości 10 zł na ich konto – w zależności od tego, jaką nagrodę wybiorą podczas rejestracji w promocji. Regulamin promocji jest dostępny tutaj.

***

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W I kwartale 2017 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 525 mln zł, a wartość aktywów sięgnęła 288,5 mld zł. W całym 2016 r. Grupa Kapitałowa wypracowała 2,87 mld zł zysku, co było najlepszym wynikiem w sektorze finansowym. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów (17,3 proc.) oraz kredytów (17,7 proc.), w tym także w kredytach hipotecznych, spośród których niemal co trzeci udzielany jest przez PKO Bank Polski oraz przez PKO Bank Hipoteczny. Posiadając 8 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce z udziałem w rynku na poziomie 22 proc. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana już 1,2 mln razy, PKO Bank Polski stał się najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. Dzięki przejęciu Raiffeisen-Leasing Polska, Grupa Kapitałowa stała się z kolei liderem rynku leasingu, z udziałem na poziomie 13 proc. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski jest najwyżej spozycjonowaną krajową spółką finansową w rankingu Forbes Global 2000 obejmującym największe giełdowe firmy na świecie. W 2016 roku, należący do Financial Times miesięcznik The Banker, po raz trzeci uhonorował PKO Bank Polski nagrodą „Bank of the Year in Poland”.