Produktowe

2018.06.04

Blisko 7 mln kart debetowych PKO z funkcją wielowalutową

  • Od teraz blisko 7 mln kart debetowych PKO Banku Polskiego z funkcją karty wielowalutowej
  • Do każdej karty debetowej można podpiąć rachunki walutowe w siedmiu walutach, a transakcje kartą w wybranych walutach można rozliczać bez ponoszenia kosztów przewalutowania
  • Ruszyła kampania PKO

Od 1 czerwca wszystkie karty debetowe wydawane do kont osobistych PKO Banku Polskiego mają funkcję wielowalutową.  Wystarczy do karty podpiąć  jeden rachunek walutowy z oferty banku:  w euro, funtach brytyjskich, dolarach amerykańskich, frankach szwajcarskich, koronach duńskich, norweskich albo szwedzkich i rozliczać bezpośrednio w walutach transakcje kartowe.

- Polacy coraz częściej podróżują i pracują za granicą.  Potrzebują sposobu na wygodne, bezpieczne i tanie płatności. Zapewnia je karta wielowalutowa PKO Banku Polskiego , dzięki której nie musimy martwić się o odpowiednią ilość posiadanej gotówki i jej wymianę w kantorze.  Oferta adresowana jest do osób podróżujących za granicę i dokonujących operacji kartą w walutach obcych lub korzystających z płatności walutowych przez internet. Dzięki nowej funkcji, transakcje mogą być rozliczane bezpośrednio z kont walutowych,  a  klient nie ponosi kosztów przewalutowania – mówi Paweł Placzke, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego PKO Banku Polskiego.

Uruchomienie funkcji wielowalutowej nie zmienia zasad działania karty, nie trzeba też wymieniać obecnie posiadanej na nową. Tak samo jak dotąd można nią płacić zbliżeniowo i tradycyjnie w sklepach stacjonarnych, w internecie i wypłacać gotówkę. Może być źródłem pieniądza dla transakcji zbliżeniowych dokonywanych telefonem, również tych w walutach obcych.  Po podpięciu konta walutowego karta automatycznie będzie rozpoznawać walutę, a bank rozliczy w niej transakcję. W przypadku realizacji operacji w walucie innej niż rachunki podpięte do karty, następuje przewalutowanie i rozliczenie transakcji na dotychczasowych zasadach - w złotych z konta osobistego. Podobnie jest w przypadku, gdy na rachunku walutowym nie ma wystarczających środków do pokrycia całej kwoty  transakcji.

Posiadacz karty może samodzielnie ją obsługiwać w serwisie internetowym iPKO  oraz w  IKO np. ustalać limity transakcji czy nadać lub zmienić PIN.  Również rachunki walutowe do karty można podpiąć samodzielnie w iPKO.  Chcąc zasilić rachunki walutowe można skorzystać z kantoru internetowego PKO. Usługa jest dostępna w  iPKO i można z niej korzystać w dni robocze, w godzinach od 7.00 do 23.00. Umożliwia łatwą i szybką wymianę walut po atrakcyjnych kursach, pomiędzy rachunkami prowadzonymi w PKO Banku Polskim. Rozliczenie transakcji przebiega automatycznie, a środki natychmiast pojawiają się na wskazanym rachunku. 

Od 4 czerwca w telewizji, kinach i internecie można oglądać spoty promujące m.in. karty wielowalutowe w ramach wakacyjnych kampanii PKO Konto za Zero i PKO Konto Dla Młodych. Pokazują jak użyteczny  w czasie wakacji jest cały wachlarz usług związanych z kontem osobistym, w którym karta wielowalutowa wraz z aplikacją mobilną i  internetowym kantorem oraz ubezpieczeniem  podróżnym w IKO, pozwalają zaoszczędzić czas i pieniądze w przygotowaniach do i w trakcie podróży. Konto za Zero będzie promowane pod hasłem „Konto z najlepszą aplikacją bankową na świecie”.  Zaś Maciej Musiał – bohater kampanii Konta dla Młodych,  pokaże jak z jego pomocą spędzić „Bankowo epickie wakacje”. Kreację i spoty przygotowała agencja Warszawa, kampanię on-line Artegence, planowanie i zakup mediów - dom mediowy Havas Media. Obie kampanie potrwają do połowy lipca.

Karta PKO Ekspres jest najbardziej popularną na polskim rynku kartą bankową.  Na koniec I kwartału 2018 roku ponad 6,9 mln plastików tego typu było aktywnie używanych przez posiadaczy kont  osobistych w PKO Banku Polskim.

***

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W I kw. 2018 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 757 mln zł a wartość aktywów sięgnęła ponad 295 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów (17,9 proc.), kredytów (17,7 proc.), w rynku leasingowym (12,0 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych niededykowanych (17,2 proc.). Posiadając ponad 8,4 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce z udziałem w rynku na poziomie ponad 21 proc. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która ma już 2,1  mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski stał się najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski na koniec 2017 roku był najcenniejszą spółką notowaną na GPW w Warszawie.