Produktowe

2013.06.10

50 tysięcy transakcji IKO na łączną kwotę 11 mln zł

Klienci PKO Banku Polskiego wykonali za pomocą telefonów z IKO ponad 50 tysięcy transakcji na kwotę 11 milionów złotych. Z aplikacji do płatności mobilnych od PKO Banku Polskiego korzysta już 35 tysięcy osób.

Największą popularnością nadal cieszą się wypłaty telefonem gotówki z bankomatów (ponad 70% wszystkich transakcji), ale klienci PKO coraz częściej płacą z IKO w sklepach tradycyjnych i internetowych oraz dokonują przelewów na numer telefonu.

- Transakcyjność IKO rośnie z dnia na dzień – w ciągu 3 miesięcy funkcjonowania usługi na rynku klienci dokonali swoimi telefonami z IKO już ponad 50 tysięcy transakcji. Oznacza to, że każdego dnia płacą i wypłacają z IKO średnio ponad 500 razy, czyli częściej niż co 3 minuty - mówi Wojciech Bolanowski, Dyrektor Pionu Bankowości Elektronicznej w PKO Banku Polskim.

Aplikacja IKO działa już na większości telefonów komórkowych, w tym również  na urządzeniach starszego typu sprzed ery smartfonów. W całej Polsce płatności IKO są akceptowane w ponad 43 tysiącach terminali płatniczych eService, w 2700 bankomatach PKO Banku Polskiego, a wkrótce także w bankomatach Euronet.

Telefonem z aplikacją IKO można już również zapłacić w kilku tysiącach sklepów internetowych obsługiwanych przez agregatorów płatności Dotpay, eService, eCard i Przelewy24. W ostatnim czasie do listy akceptantów IKO dołączyli m.in. sklep internetowy Auchandirect.pl, internetowa sprzedaż biletów PKP na Intercity.pl i na bilet.kolejeslaskie.com, a także serwisy: bilety24.pl, cinema-city.pl, multikino.pl, fru.pl, gruper.pl czy gratka.pl. Miłośnicy kultury wysokiej mogą już także zapłacić IKO za bilety na stronach internetowych Filharmonii Narodowej, Teatru Polskiego, Opery Bałtyckiej, Teatru Polonia, Och Teatru, Centrum Kultury Zamek, Filharmonii Łódzkiej oraz Opery i Filharmonii Bałtyckiej.

Dla osób, które nie są klientami PKO Banku Polskiego, a chciałyby dokonywać wygodnych i szybkich płatności telefonem, Bank przygotował specjalną ofertę Superkonta z IKO. Konto można założyć przez Internet lub w oddziale. Bank nie pobiera opłaty za obsługę i prowadzenie konta, jeśli klient aktywuje aplikację IKO (a sama aktywacja, a także korzystanie z płatności mobilnych IKO są również darmowe). Klient może wybrać opcję konta bez karty lub z kartą debetową. Więcej informacji o produkcie znajduje się na stronie Banku www.pkobp.pl.

Płatności mobilne IKO są docenione zarówno przez klientów, jak i rynek. PKO Bank Polski był nominowany do Nagrody Gospodarczej Prezydenta RP w kategorii „Innowacyjność” właśnie za wprowadzenie na rynek nowoczesnego systemu płatności mobilnych IKO. Bank jest także nominowany w konkursie Internet Standard 2013 w kategorii „Firma Roku” za płatności mobilne IKO – rozstrzygnięcie konkursu i gala odbędą się 26 czerwca br.

Najnowsze wiadomości na temat płatności mobilnych PKO Banku Polskiego można śledzić na dedykowanym serwisie internetowym iko.pkobp.pl oraz na fanpage’u „Płacę telefonem” na Facebooku http://www.facebook.com/placetelefonem.

***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego za I kwartał 2013 roku wyniósł 781,4 mln zł. Jest spółką krajową z największą wartością akcji w wolnym obrocie na GPW. Bank jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Instytut Rachunkowości i Podatków uhonorował Raport Roczny PKO Banku Polskiego za 2011 rok Nagrodą Główną w konkursie The Best Annual Report w kategorii Banki i instytucje finansowe. Bank zwyciężył w tej kategorii już drugi rok z rzędu. PKO Bank Polski otrzymał także Nagrodę Główną w rankingu 50 największych banków w Polsce 2012 branżowego miesięcznika „Bank”. Doceniona została m.in. dynamika wzrostu sumy bilansowej Banku, a także całokształt jego rynkowej aktywności. Dodatkowo „Gazeta Bankowa” wyróżniła Bank za Najwyższą efektywność w swojej kategorii. PKO Bank Polski po raz kolejny zwyciężył w badaniu infolinii bankowych przeprowadzonym przez firmę ARC Rynek i Opinia. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju. Pozostaje najbardziej wartościową marką polskiej bankowości według prestiżowego magazynu „The Banker”, który wycenił wartość marki PKO Banku Polskiego na 1,25 mld dolarów. W Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2012 „Rzeczpospolitej” marka PKO Banku Polskiego okazała się najcenniejsza w kategorii finanse - jej wartość wyceniono na 3,72 mld złotych. Jest także najbardziej wartościowym krajowym bankiem, według rankingu 100 najcenniejszych firm „Newsweeka”. Działalność filantropijna PKO Banku Polskiego została doceniona przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, która nagrodziła Bank oraz Inteligo Financial Services statuetką Dobroczyńcy Roku 2010 oraz przez Forum Darczyńców w Polsce, które przyznało Bankowi Nagrodę Specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych. Bank znalazł się w gronie najlepszych pracodawców sektora bankowego w rankingach przygotowanych w oparciu o opinie studentów. Wysoką pozycję Banku potwierdzają badania międzynarodowej firmy Universum Global i stowarzyszenia AIESEC, przeprowadzane wśród studentów najlepszych uczelni w kraju.