Informacje o Banku

2018.04.25

PKO Bank Polski zdobywcą kolejnej statuetki Złotego Bankiera w kategorii kredyt hipoteczny

  • Kredyt Własny Kąt Hipoteczny rekordzistą rankingu Złoty Bankier.
  • Siódmy raz tryumfował w kategorii kredyt hipoteczny.
  • Bank od lat jest liderem w finansowaniu potrzeb mieszkaniowych Polaków.

W IX edycji rankingu Złoty Bankier PKO Bank Polski po raz kolejny został doceniony i uhonorowany statuetką Złotego Bankiera za Kredyt Własny Kąt Hipoteczny.  To siódme trofeum Banku w kategorii kredyt hipoteczny.

Kredyt hipoteczny PKO Banku Polskiego zajął pierwsze miejsce i zdobył Złotego Bankiera w plebiscycie organizowanym przez Bankier.pl i Puls Biznesu. Eksperci docenili kredyt Własny Kąt Hipoteczny głównie za niskie koszty finansowania, dostępność i elastyczne podejście do wcześniejszej spłaty zobowiązania.

Bank od lat jest liderem w finansowaniu potrzeb mieszkaniowych Polaków. W ubiegłym roku udzielił kredytów hipotecznych o wartości blisko 13 mld zł. Całkowita wartość portfela kredytów i pożyczek wyniosła 205,7 mld zł. Kluczem do sukcesu jest oferta banku.

- Nagroda jest potwierdzeniem, że klienci cenią naszą ofertę. To również duża satysfakcja dla pracowników zaangażowanych w tworzenie, ciągłe doskonalenie i sprzedaż produktów hipotecznych naszego banku – podkreśla Agnieszka Krawczyk, dyrektor Departamentu Produktów Bankowości Hipotecznej.

PKO Bank Polski jest jednym z najczęściej stających na podium banków. Za najlepszy kredyt hipoteczny został nagrodzony aż 7 razy i jest niekwestionowanym liderem tej kategorii. W tym roku eksperci docenił także Mini Ratkę wyróżniającą się „wakacjami” kredytowymi a w badaniu wielokanałowej jakości obsługi - infolinię banku za kompetencje i kulturę osobistą konsultantów oraz ergonomię kanałów elektronicznych. Z kolei internauci docenili działania banku w mediach społecznościowych, jego spot reklamowy „Kluczowe decyzje” i inicjatywę społeczną - PKO Bieg Charytatywny.

Konkurs Złoty Bankier jest największym w kraju rankingiem poziomu obsługi bankowej, jakości produktów, komunikacji reklamowej i w social media, społecznego zaangażowania banków oraz najbardziej innowacyjnych produktów i usług na rynku bankowym. Wskazuje banki, które w swojej działalności stawiają na najlepsze praktyki rynkowe, a ich produkty i usługi są odpowiedzią na oczekiwania oraz potrzeby klientów.

***

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W 2017 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 3,1 mld zł (najwięcej w polskim sektorze bankowym) a wartość aktywów sięgnęła niemal 300 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów (17,9 proc.), kredytów (17,7 proc.), w rynku leasingowym (12,0 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych niededykowanych (17,2 proc.). Posiadając ponad 8,3 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce z udziałem w rynku na poziomie ponad 21 proc. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która ma już 2,1  mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski stał się najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski na koniec 2017 roku był najcenniejszą spółką notowaną na GPW w Warszawie.