Informacje o Banku

2017.05.15

PKO Bank Polski największym mobilnym bankiem w Polsce

  • W marcu 2017 roku PKO Bank Polski miał najwięcej na rynku klientów, którzy przynajmniej raz zalogowali się do banku z komórki lub tabletu – prawie 2 miliony, w tym największą w Polsce grupę klientów „mobile only”, czyli korzystających z banku wyłącznie poprzez urządzenia mobilne – ponad 520 tysięcy.
  • PKO Bank Polski utrzymuje pozycję lidera bankowości mobilnej w Polsce – zarówno pod względem liczby użytkowników, jak i pozytywnych ocen aplikacji mobilnej przez klientów.
  • Jednym z kluczowych założeń strategii Banku na lata 2016-2020 jest dalszy rozwój kanałów internetowego i mobilnego oraz zwiększenie aktywności klientów w kanałach cyfrowych.

Według raportu Cashless.pl PKO Bank Polski pozostaje niezagrożonym liderem bankowości mobilnej. W marcu 2017 roku prawie 2 miliony klientów przynajmniej raz zalogowało się do Banku z telefonu komórkowego lub tabletu. Rośnie również liczba klientów tzw. „mobile only”, czyli korzystających wyłącznie z urządzeń mobilnych w kontaktach z bankiem – w marcu na rynku było ich już ponad milion, z czego połowa to klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo.

Cashless.pl zebrał dane o klientach, którzy w marcu br. przynajmniej raz zalogowali się za pomocą komórki lub tabletu na rachunek,  korzystając z aplikacji mobilnej, mobilnej wersji serwisu internetowego lub jego pełnej wersji. W PKO Banku Polskim takich klientów było już prawie 2 miliony, zaś łącznie na rynku jest ich niewiele ponad 8 milionów.

W statystykach Cashless.pl pojawiły się też dane dotyczące szczególnej grupy użytkowników „mobile only”, czyli takich, którzy bankują wyłącznie za pośrednictwem urządzeń mobilnych, nie korzystając w tym samym czasie z bankowości w komputerze i nie kontaktując się z bankiem poprzez oddział lub infolinię. Takich klientów w marcu br. PKO Bank Polski miał prawie 522 tysiące, a łącznie w Polsce było ich niewiele ponad milion, co daje największemu polskiemu bankowi 50-procentowy udział w tej grupie. 

- Jesteśmy numerem jeden na rynku bankowości mobilnej i jesteśmy dumni, że tak wielu klientów wybrało właśnie nasz Bank i oferowane przez nas rozwiązania do nowoczesnego i bezpiecznego bankowania. Nieustannie pracujemy nad kolejnym udogodnieniami i funkcjami, które ułatwiają wielokanałowy dostęp do Banku i korzystanie z takiej formy kontaktu, jaka dla klienta jest najwygodniejsza – podkreśla Łukasz Kuc, dyrektor Biura Projektów Mobilnych i Internetowych w PKO Banku Polskim.
 
Dalszy rozwój kanałów internetowego i mobilnego to jeden z kluczowych elementów strategii PKO Banku Polskiego na lata 2016-2020, w ramach której wzbogacane są dostępne funkcje oraz rozszerzana jest oferta usług dostępnych zdalnie, z naciskiem na zwiększenie aktywności klientów w kanałach cyfrowych.

Z każdym kolejnym kwartałem liczba klientów, którzy aktywnie korzystają z kanałów cyfrowych w kontakcie z PKO Bankiem Polskim, systematycznie rośnie. Wśród ponad 2,1 miliona osób, które w 1. kwartale 2017 roku zalogowały się do Banku z poziomu urządzeń mobilnych, 40 proc. stanowią użytkownicy IKO. Liczba klientów logujących się do IKO w I kwartale tego roku wzrosła o 15% kw./kw.

Dynamicznie rośnie też liczba osób, które aktywują IKO na swoich telefonach – obecnie klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo aktywowali łącznie ponad 1,3 miliona aplikacji, co jest najlepszym wynikiem na polskim rynku.

***

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W 2016 roku jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,87 mld zł, a wartość sumy bilansowej sięgnęła 285,6 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów (17,3 proc.) oraz kredytów (17,8 proc.), w tym także w kredytach hipotecznych, spośród których co trzeci udzielany jest przez PKO Bank Polski oraz przez PKO Bank Hipoteczny. Posiadając 7,9 mln kart płatniczych, Bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce z udziałem w rynku na poziomie 22 proc. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która ma już ponad milion aktywacji, PKO Bank Polski stał się najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. Dzięki przejęciu Raiffeisen-Leasing Polska, Grupa Kapitałowa stała się z kolei liderem rynku leasingu, z udziałem na poziomie 13 proc. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski jest najwyżej spozycjonowaną krajową spółką finansową w rankingu Forbes Global 2000 obejmującym największe giełdowe firmy na świecie. W 2016 roku, należący do Financial Times miesięcznik The Banker, po raz trzeci uhonorował PKO Bank Polski nagrodą „Bank of the Year in Poland”.