Informacje o Banku

2018.02.23

PKO Bank Polski najcenniejszą marką finansową

  • 1 miejsce w kategorii najdroższych marek finansowych w Polsce w rankingu „Rzeczpospolitej”.
  • 3 miejsce w ogólnym rankingu wartości polskich marek.

PKO Bank Polski jest najdroższą marką krajowego sektora finansowego. Marka polskiego lidera sektora bankowego w Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2017 dziennika „Rzeczpospolita” wyceniona została na 2,7 mld złotych. Jest też trzecim najbardziej wartościowym brandem w kraju.

- Jesteśmy liderem na zmieniającym się, złożonym rynku i tak, jak nasi klienci stajemy się coraz bardziej cyfrowi. Korzystamy z innowacyjnych rozwiązań z rozmachem i na dużą skalę, dzięki temu zdobywamy zaufanie i zadowolenie wielu nowych klientów, w tym młodego pokolenia. PKO Bank Polski w ciągu ostatnich lat podwoił wartość swoich aktywów. Nieustannie się rozwijamy, obsługujemy finansowo ponad 9 mln Polaków oraz wspieramy rozwój setek tysięcy polskich przedsiębiorstw. PKO Bank Polski to przykład marki, która udowadnia, że można łączyć tradycję oraz bezpieczeństwo z innowacyjnością i nowoczesnością - powiedział Piotr Mazur, wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego.  

Ranking Najcenniejszych Polskich Marek dzieli się na ranking ogólny i branżowy z 12 kategoriami. W tym roku kryterium decydującym o pozycji na liście była wartość znaków towarowych. Od wielu lat PKO Bank Polski jest najcenniejszą marką na krajowym rynku finansowym i znajduje się w czołówce najdroższych i najbardziej znanych brandów w Polsce. Jego wartość od pierwszej edycji rankingu „Rzeczpospolitej” wzrosła ponad dwukrotnie. Bank jest również najbardziej medialną marką według badania Top Marka, magazynu „Press” i Press-Service Monitoring Mediów, w którym uzyskał tytuł Marki Marek.

Rankingowi Najcenniejszych Polskich Marek towarzyszy, zainicjowany przez PKO Bank Polski, konkurs Młoda Marka Sukcesu. Jego celem jest wyróżnienie i promocja ambitnych oraz dynamicznie rozwijających się przedsiębiorstw. Zwycięzcą VII edycji została firma Funtronic, która pod marką Funtronic Magiczny Dywan oferuje interaktywną podłogę do nauki, zabawy i rehabilitacji.

***

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W III kwartale 2017 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 902 mln zł, a wartość aktywów sięgnęła 290 mld zł. W całym 2016 r. Grupa Kapitałowa wypracowała 2,87 mld zł zysku, co było najlepszym wynikiem w sektorze finansowym. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów (17,2 proc.) oraz kredytów (17,7 proc.), w tym także w kredytach hipotecznych, spośród których niemal co trzeci udzielany jest przez PKO Bank Polski oraz przez PKO Bank Hipoteczny. Posiadając ponad 8,2 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce z udziałem w rynku na poziomie 21,8 proc. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która ma już ponad 1,7  mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski stał się najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. Dzięki przejęciu Raiffeisen-Leasing Polska, Grupa Kapitałowa stała się z kolei liderem rynku leasingu, z udziałem na poziomie 12,3 proc. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski jest najwyżej spozycjonowaną krajową spółką finansową w rankingu Forbes Global 2000 obejmującym największe giełdowe firmy na świecie. W 2016 roku, należący do Financial Times miesięcznik The Banker, po raz trzeci uhonorował PKO Bank Polski nagrodą „Bank of the Year in Poland”.