Informacje o Banku

2018.01.22

Olsztyn nowym klientem PKO Banku Polskiego

  • PKO Bank Polski podpisał umowę na obsługę budżetu Miasta Olsztyna.
  • To dziewiąte obsługiwane przez Bank miasto wojewódzkie obok Gorzowa Wielkopolskiego, Katowic, Krakowa, Poznania, Rzeszowa, Szczecina, Wrocławia i Zielonej Góry.
  • Udział PKO w zakresie finansowania samorządów kredytami to ponad 19 proc., a w emisji obligacji komunalnych – ponad 40 proc.

Od 1 lutego PKO Bank Polski będzie obsługiwał rachunek budżetu Miasta Olsztyna oraz podległych jednostek organizacyjnych. Umowę zawarto na 5 lat. Wybór oferty PKO potwierdza pozycję lidera banku w zakresie usług dla klientów sektora publicznego.

Umowa na prowadzenie kompleksowej obsługi bankowej Miasta Olsztyna i jego podległych jednostek organizacyjnych, w latach 2018-2023, podpisali Prezydent Miasta – Piotr Władysław Grzymowicz oraz Skarbnik – Wiesława Nawotczyńska, a ze strony Banku Katarzyna Jabłonowska-Biała, dyrektor Regionalnego Centrum Korporacyjnego w Olsztynie i Zbigniew Bohdziewicz, dyrektor Północno-Wschodniego Regionalnego Oddziału Korporacyjnego w Białymstoku.

Obsługa bankowa budżetu miasta to prowadzenie rachunków, realizacja operacji bankowych w systemie bankowości elektronicznej, konsolidacja rachunków, kompleksowa obsługa kart - w tym kart przedpłaconych, udostępnianie terminali płatniczych, czy też, pozwalające na sprawne zarządzanie przepływami finansowymi w jednostkach samorządowych, prowadzenie rachunku skonsolidowanego. Dodatkowo jest to również udzielenie kredytu w rachunku bieżącym w wysokości 50 mln zł.

Bank oferuje również obsługę płatności masowych z wykorzystaniem własnej sieci bankomatów w ramach usługi „PKO Masowe Wypłaty”. To duże ułatwienie, umożliwiające wypłaty np. świadczeń z programu 500+. Klient może dokonać zlecenia wypłaty bez konieczności pojawienia się w oddziale, bez karty, a bankomaty zapewniają nieprzerwaną dostępność do gotówki 24 godziny na dobę.

- Dołączenie Olsztyna do grona miast obsługiwanych przez nasz bank potwierdza pozycję banku jako lidera w zakresie obsługi finansowej jednostek samorządu terytorialnego. Nasi klienci mogą liczyć na szeroki wachlarz usług, zarówno w zakresie oferty depozytowo-transakcyjnej, jak i kredytowej oraz profesjonalną obsługę doradców. Świadczymy usługi na korzystnych dla obu stron warunkach i dzięki dużemu doświadczeniu we współpracy z samorządami, wciąż uaktualniamy ofertę – podkreśla Mariusz Noch, Dyrektor Departamentu Klienta Sektora Publicznego.

Lider w obsłudze samorządów
Do największych klientów PKO Banku Polskiego z sektora jednostek samorządu terytorialnego należy osiem województw: mazowieckie, wielkopolskie, zachodniopomorskie, podkarpackie, lubelskie, kujawsko-pomorskie, świętokrzyskie i pomorskie oraz połowa miast wojewódzkich: Gorzów Wielkopolski, Katowice, Kraków, Poznań, Rzeszów, Szczecin, Wrocław i Zielona Góra, a od 1 lutego również Olsztyn. Na koniec listopada ubiegłego roku udział PKO Banku Polskiego w finansowaniu samorządów kredytami wyniósł ponad 19 proc.

PKO Bank Polski udostępnia również m.in. możliwość instalacji opłatomatów, działających już w sześciu miastach, a usługa „PKO Masowe Wypłaty” dostępna jest przez ponad 3 tys. bankomatów. Ścisła współpraca z samorządami pozwala na realizację przedsięwzięć służących społeczności lokalnej.

***

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W III kwartale 2017 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 902 mln zł, a wartość aktywów sięgnęła 290 mld zł. W całym 2016 r. Grupa Kapitałowa wypracowała 2,87 mld zł zysku, co było najlepszym wynikiem w sektorze finansowym. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów (17,2 proc.) oraz kredytów (17,7 proc.), w tym także w kredytach hipotecznych, spośród których niemal co trzeci udzielany jest przez PKO Bank Polski oraz przez PKO Bank Hipoteczny. Posiadając ponad 8,2 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce z udziałem w rynku na poziomie 21,8 proc. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która ma już ponad 1,7  mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski stał się najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. Dzięki przejęciu Raiffeisen-Leasing Polska, Grupa Kapitałowa stała się z kolei liderem rynku leasingu, z udziałem na poziomie 12,3 proc. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski jest najwyżej spozycjonowaną krajową spółką finansową w rankingu Forbes Global 2000 obejmującym największe giełdowe firmy na świecie. W 2016 roku, należący do Financial Times miesięcznik The Banker, po raz trzeci uhonorował PKO Bank Polski nagrodą „Bank of the Year in Poland”.