Informacje o Banku

2017.03.28

Nowoczesna bankowość dla korporacji i samorządów z nowym iPKO biznes

  • PKO Bank Polski wprowadza nowoczesny i intuicyjny serwis transakcyjny dla klientów korporacyjnych i instytucjonalnych
  • iPKO biznes oprócz odświeżonej szaty graficznej zyskało nowe funkcje - serwis może być dostosowany do indywidualnych potrzeb użytkownika
  • Uzupełnieniem serwisu będzie aplikacja mobilna, która umożliwia łatwe zarządzanie firmowymi finansami na smartfonie

Wielojęzyczność, personalizacja ustawień i możliwość integracji danych w ramach większych grup kapitałowych – to tylko niektóre funkcje nowej platformy iPKO biznes, skierowanej do klientów korporacyjnych. PKO Bank Polski udostępnia kompleksowe narzędzie do zarządzenia finansami dla przedsiębiorstw.

Nowe iPKO biznes zostało udostępnione pierwszym klientom w ramach pilotażu usługi. Jego szata graficzna została dopasowana do pozostałych serwisów banku, aby zapewnić spójne doświadczenia klientom korzystającym zarówno z oferty dla klientów indywidualnych, jak i firmowych. Klienci mogą korzystać z polskiej, angielskiej i wkrótce z niemieckiej wersji językowej.

Nowa odsłona serwisu transakcyjnego oraz wdrożenie aplikacji mobilnej to odpowiedź między innymi na oczekiwania i sugestie naszych klientów. Nowe funkcje usprawnią też wymianę informacji pomiędzy serwisem i systemami finansowo-księgowymi i kadrowo-płacowymi – mówi Mariusz Dąbrowski, Dyrektor Biura Produktów Transakcyjnych.

W obecnym serwisie iPKO biznes obsługiwane są największe spółki z branż ubezpieczeniowej, energetycznej, telekomunikacyjnej, paliwowej oraz niemal wszystkie największe jednostki samorządu terytorialnego. Przez system wykonywanych jest ponad 500 tys. przelewów dziennie, korzysta z niego blisko 40 tys.  klientów instytucjonalnych, co przekłada się na niemal 200 tys. użytkowników.  Jednocześnie prowadzony jest  pilotaż aplikacji mobilnej iPKO biznes, która wkrótce zostanie udostępniona wybranym klientom, którzy przechodzą na nowy serwis transakcyjny.

Nowa iPKO biznes to przede wszystkim:

  • odświeżona szata graficzna dostosowana do serwisu informacyjnego PKO Banku Polskiego,
  • dostęp on-line do aktualnych informacji finansowych firmy
  • personalizacja wyświetlanych informacji, zestawień, filtrów, importu i eksportu danych
  • wymiana informacji pomiędzy serwisem i systemami finansowo-księgowymi i kadrowo-płacowymi – eksport i import danych
  • nowa strona startowa prezentująca wszystkie najczęściej poszukiwane informacje i najczęściej wykonywane transakcje intuicyjna  nawigacja.

iPKO biznes zostało uruchomione w 2007 roku jako dedykowane rozwiązane do obsługi przedsiębiorstw. Co roku wdrażanych jest do kilkunastu zmian, w tym również funkcje podnoszące bezpieczeństwo systemu. Zgodnie ze strategią na lata 2016-20 PKO Bank Polski modyfikuje paletę usług, uwzględniając rozwój oferty produktowej oraz digitalizację obsługi w celu umocnienia pozycji na rynku jako wiodącego partnera dla firm.

***

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W 2016 roku jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,87 mld zł, a wartość sumy bilansowej sięgnęła 285,6 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów (17,3 proc.) oraz kredytów (17,8 proc.), w tym także w kredytach hipotecznych, spośród których co trzeci udzielany jest przez PKO Bank Polski oraz przez PKO Bank Hipoteczny. Posiadając 7,9 mln kart płatniczych, Bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce z udziałem w rynku na poziomie 22 proc. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która ma już ponad milion aktywacji, PKO Bank Polski stał się najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. Dzięki przejęciu Raiffeisen-Leasing Polska, Grupa Kapitałowa stała się z kolei liderem rynku leasingu, z udziałem na poziomie 13 proc. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski jest najwyżej spozycjonowaną krajową spółką finansową w rankingu Forbes Global 2000 obejmującym największe giełdowe firmy na świecie. W 2016 roku, należący do Financial Times miesięcznik The Banker, po raz trzeci uhonorował PKO Bank Polski nagrodą „Bank of the Year in Poland”.