Informacje o Banku

2013.02.20

100 tysięcy dzieci oszczędza z nowym SKO

Swoje pierwsze konto bankowe w serwisie bankowości elektronicznej SKO (www.sko.pkobp.pl) założył właśnie 100-tysięczny „SKO-wicz”. Do 31 marca trwa także kolejny konkurs SKO dla szkół, w którym do wygrania są atrakcyjne nagrody: tablice interaktywne, rzutniki multimedialne, laptopy i aparaty fotograficzne.

Obecnie z PKO Bankiem Polskim oszczędza już prawie 4,2 tys. społeczności szkolnych, co oznacza, że co czwarta szkoła podstawowa w Polsce prowadzi SKO.

- Aktywnie zachęcamy rodziców, dzieci i całe społeczności szkolne do czerpania korzyści, które płyną z uczestnictwa w nowym SKO. Uczniowie między 6. a 13. rokiem życia mogą uczyć się zarządzania swoim mini-budżetem oraz przedsiębiorczości, a to jest wiedza niezbędna w dorosłym życiu. Tym bardziej cieszy nas, że już 100 tysięcy dzieci założyło swoje pierwsze konto bankowe – podkreśla Małgorzata Kocoń, Dyrektor Biura Młodego Klienta w PKO Banku Polskim.

PKO Bank Polski organizuje także w ramach SKO cykliczne konkursy dla szkół - najnowszy pod hasłem „Zimowe Oszczędzanie z SKO” rozpoczął się 13 lutego. Mogą w nim wziąć udział szkoły podstawowe, które już posiadają lub w trakcie jego trwania założą bezpłatne SKO Konto dla Szkoły. Konkurs jest odpowiedzią na potrzeby uczestników programu SKO, którzy na co dzień dzielą się z Bankiem swoimi opiniami dotyczącymi Szkolnych Kas Oszczędności. Na najbardziej aktywne placówki czekają atrakcyjne nagrody: tablice interaktywne, rzutniki multimedialne, laptopy i aparaty fotograficzne. Nagrody otrzyma aż 114 szkół podstawowych z całej Polski. Konkurs potrwa do 31 marca 2013 r., a wybór laureatów nastąpi najpóźniej do 30 kwietnia 2013 r. Więcej informacji, regulamin oraz formularz zgłoszeniowy znajdują się na stronie internetowej Banku pod adresem: https://www.pkobp.pl/uczniowie-i-studenci/szkolne-kasy-oszczednosci/konkursy/konkurs-zimowe-oszczedzanie-z-sko/

- Systematycznie przyrastająca liczba dzieci i szkół oszczędzających z SKO potwierdza, że istnieje duże zapotrzebowanie na praktyczną edukację finansową skierowaną do najmłodszych, tak by w przyszłości potrafili świadomie zarządzać swoimi finansami. Nieustannie rozwijamy obszar młodego klienta, który jest jednym z elementów długoterminowej strategii Banku. Już wkrótce zaproponujemy kolejne, niespotykane na rynku rozwiązania - podkreśla Adrian Adamowicz, Dyrektor Pionu Sprzedaży Detalicznej w PKO Banku Polskim.

Szkolne Kasy Oszczędności to największy i najstarszy program edukacji finansowej w Polsce. Od pokoleń zachęca najmłodszych do oszczędzania i zdobywania wiedzy z zakresu finansów. Dzięki zmianom w formule dokonanym na początku 2012 roku program stał się bardziej atrakcyjny dla najmłodszych. PKO Bank Polski stworzył pierwszy i jedyny w Polsce serwis bankowości internetowej dla najmłodszych - www.sko.pkobp.pl, który jest zrozumiały, bezpieczny i atrakcyjny graficznie dla dzieci. Umożliwia zakładanie wirtualnych skarbonek oraz zdobywanie specjalnych odznak, co jest świetną mobilizacją do oszczędzania.

W ramach programu Szkolnych Kas Oszczędności PKO Bank Polski prowadzi szeroko zakrojoną edukację finansową – zarówno wśród dzieci, jak i rodziców czy nauczycieli. Bank zapewnia tym ostatnim wsparcie merytoryczne, dostarczając im pomoce dydaktyczne w postaci scenariuszy lekcyjnych, które zostały objęte honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej i 11 Kuratorów Oświaty z całej Polski.

Ponadto program Szkolnych Kas Oszczędności jest również obecny w Internecie. Z inicjatywy PKO Banku Polskiego powstała platforma blogowa Szkolne Blogi (http://www.szkolneblogi.pl/) - miejsce promujące ideę oszczędzania, stworzone z myślą o szkołach biorących udział w programie SKO. Już ponad 360 szkół prowadzi tu swoje autorskie blogi, wspólnie uczy się i wymienia doświadczeniami z zakresu przedsiębiorczości i edukacji finansowej. Z kolei profil SKO w serwisie Nasza Klasa ma już prawie 57 tysięcy fanów (http://nk.pl/sko). Filmy edukacyjne, wypowiedzi twórców i uczestników programu SKO, a także reklamy promujące program można znaleźć w dedykowanym kanale w serwisie youtube (http://www.youtube.com/SKOedu).

Bank publikuje i dystrybuuje także materiały edukacyjne dla dzieci, rodziców i nauczycieli, w tym między innymi bezpłatny poradnik ekonomiczny dla najmłodszych „Brawo Bank”, w którym oprócz wywiadów, opowiadań oraz porad dzieci mogą również uczyć się zagadnień związanych z finansami poprzez rebusy, zagadki i krzyżówki. Na antenie radiowej Jedynki emitowane są audycje „SKO – Słuchaj, Kalkuluj, Oszczędzaj”, promujące wśród najmłodszych ideę oszczędzania.

***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego za 3 kwartały 2012 roku wyniósł 2,87 mld zł. Jest spółką krajową z największą wartością akcji w wolnym obrocie na GPW.  Bank jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Instytut Rachunkowości i Podatków uhonorował Raport Roczny PKO Banku Polskiego za 2011 rok Nagrodą Główną w konkursie The Best Annual Report w kategorii Banki i instytucje finansowe. Bank zwyciężył w tej kategorii już drugi rok z rzędu. PKO Bank Polski otrzymał także Nagrodę Główną w rankingu 50 największych banków w Polsce 2012 branżowego miesięcznika „Bank”. Doceniona została m.in. dynamika wzrostu sumy bilansowej Banku, a także całokształt jego rynkowej aktywności. Dodatkowo „Gazeta Bankowa” wyróżniła Bank za Najwyższą efektywność w swojej kategorii. PKO Bank Polski po raz kolejny zwyciężył w badaniu infolinii bankowych przeprowadzonym przez firmę ARC Rynek i Opinia.  PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju. Pozostaje najbardziej wartościową marką polskiej bankowości według prestiżowego magazynu „The Banker”, który wycenił wartość marki PKO Banku Polskiego na 1,25 mld dolarów. W Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2012 „Rzeczpospolitej” marka PKO Banku Polskiego okazała się najcenniejsza w kategorii finanse - jej wartość wyceniono na 3,72 mld złotych. Jest także najbardziej wartościowym krajowym bankiem, według rankingu 100 najcenniejszych firm „Newsweeka”. Działalność filantropijna PKO Banku Polskiego została doceniona przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, która nagrodziła Bank oraz Inteligo Financial Services statuetką Dobroczyńcy Roku 2010, oraz przez Forum Darczyńców w Polsce, które przyznało Bankowi Nagrodę Specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych. Bank znalazł się w gronie najlepszych pracodawców sektora bankowego w rankingach przygotowanych w oparciu o opinie studentów. Wysoką pozycję Banku potwierdzają badania międzynarodowej firmy Universum Global i stowarzyszenia AIESEC, przeprowadzane wśród studentów najlepszych uczelni w kraju.